Overtuigende winst MO17-1

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Zaterdag 27 mei stond de laatste competitiewedstrijd voor MO17-1 op het programma. Thuis tegen Boeimeer uit Breda. De Brabanders waren vroeg vertrokken en tijdig in De Meeren, waar ze op het terras genoten van een heerlijk zonnetje. De chauffeurs werden voorzien van koffie en thee en Baarlo kreeg de nodige complimenten over de schoonheid van het sportpark. De sfeer was gemoedelijk en iedereen was klaar voor een leuke wedstrijd.

De meiden van Baarlo waren erop gebrand om de matige prestatie van de uitwedstrijd (8-4 verloren) te herstellen. Trainer René zette de boel nog even extra op scherp, als er een aantal doelpunten gemaakt zouden worden dan had hij een interessante statistiek. Welke wilde hij niet zeggen en hij liet de meiden dan ook vragend achter.

Baarlo begon sterk aan de wedstrijd en probeerde Boeimeer onder druk te zetten. Het leverde een aantrekkelijke wedstrijd op, want Boeimeer was scherp in de omschakeling en daardoor stond Baarlo vaak 1-op-1. Maar dat is precies het spel wat de trainers willen, aanvallend voetbal met het nodige risico. Ondanks de kansen voor beide teams werd er in de eerste helft niet gescoord.

Na de pauze eenzelfde beeld in de eerste 10 minuten, waarbij Baarlo steeds meer de wedstrijd naar zich toe trok. Helaas viel de continue gevaarlijke Fleur geblesseerd uit en moest Kim, die in de tweede helft vervangen werd door gastkeepster Emma, noodgedwongen de spitspositie innemen. Dat deed Kim met veel enthousiasme en inzet, ze zorgde voor de nodige onrust bij de verdedigers en keepster van Boeimeer. En daar profiteerde Lieke en Shalysa zichtbaar van. In de 53e minuut mocht Lieke weer een corner nemen en die belandde via een speelster van Boeimeer in het doel, 1-0. In de 60e minuut ging Shalysa, die een sterke wedstrijd speelde vandaag, weer eens op avontuur. Waar iedereen verwachtte dat ze de bal op Lieke zou terugleggen besloot Shalysa de doelvrouw van Boeimeer zelf te verrassen, 2-0. Een paar minuten later was het Lieke die op links ervan doorging. Shalysa liep goed mee en wist de voorzet van Lieke, die niet goed verwerkt werd door de doelvrouw van Boeimeer, binnen te tikken, 3-0. En daarmee was de wedstrijd wel beslist. Vooral omdat de snelle linksbuiten van Boeimeer goed uitgeschakeld werd door de verdedigers van Baarlo.

In de laatste minuut werd Lieke weer op pad gestuurd op links door Fenna, die de laatste tijd sterk speelt, en zorgde voor het slotakkoord, 4-0. En dat was precies het doelpunt dat nodig was om aan de statistieken van René te voldoen. Want het doelpunt van Lieke was het 300e competitiedoelpunt in 4 jaar tijd dat René trainer is van het oudste meidenteam. Een indrukwekkend aantal aangezien hier ook de coronajaren bij zitten.

En daarmee kwam er een eind aan het leerzame avontuur van de meiden in de hoofdklasse. In de eerste wedstrijden moesten de meiden wennen aan het hoge tempo en fysieke spel, maar de laatste wedstrijden hebben de meiden uit Baarlo laten zien over enorm veel kwaliteit te beschikken. De meiden hebben vooral veel karakter getoond en werden daar de laatste wedstrijden ook voor beloond. 7 punten uit de laatste 3 wedstrijden mag gezien worden als een topprestatie en geeft heel veel vertrouwen voor de toekomst. De overwinning werd ook goed gevierd door zowel de meiden als de ouders. En ook dat is een heel sterke eigenschap van dit elftal.

Voor MO17-1, en ook voor MO15-1, staat er nu nog een toernooi op het programma, zaterdag 10 juni in Baarlo. Dan komen alle tegenstanders van de hoofdklasse naar Baarlo om het seizoen af te sluiten. Hopelijk wordt het goed weer, dan gaat dit nog een prachtige afsluiting worden van een meer dan geslaagd seizoen. Vanaf 9.00 uur start het toernooi voor MO15-1, gevolgd om 12.00 uur door het toernooi voor MO17-1.

Dus tot in De Meeren, zaterdag 10 juni.

Lees het 'alternatieve verslag' van Joni