Meiden MO17-1 pakken 2e winst in Tilburg

Bijsterveldenlaan 1
5045ZZ
TILBURG

De meiden van MO17-1 speelden vandaag hun laatste uitwedstrijd. Tegen SC 't Zand uit Tilburg. Geen idee of er ooit een team van Baarlo tegen 't Zand gespeeld heeft, maar die club heeft op een zaterdag aardig wat te regelen. Er waren maar liefst 34 thuiswedstrijden! De meiden kregen een lokaal om zich om te kleden, daarna konden alle tassen in een grote locker om na afloop van de wedstrijd weer in een lokaal te douchen. Strak geregeld, alleen de warming-up was beperkt. Met 6 teams op 1 niet al te best veld een warming-up doen is niet echt fijn. Maar het kon niet anders, respect voor het wedstrijdsecretariaat van de club om het allemaal maar te regelen elke zaterdag.

De wedstrijd startte voor de meiden uit Baarlo niet al te best. Ze verbraken wel een record, want ze kregen het snelste tegendoelpunt tegen ooit. Niet langer dan 10 seconde stond op de teller en de bal lag al in het netje, 1-0. En dat terwijl Baarlo zelf de aftrap had. Een zeer slechte start, die echter vrij snel werd hersteld door Fleur die met een prachtig schot rand 16 de stand alweer gelijk trok na een paar minuten, 1-1. Baarlo was daarna de gehele helft de betere ploeg, maar verzuimde om een aantal opgelegde kans te verzilveren. 't Zand beperkte zich tot counters maar was in de eerste helft niet echt gevaarlijk, op 1 grote kans na. Uiteindelijk was het Lieke die vlak voor rust de voorsprong voor Baarlo liet noteren met een bekeken boogbal vanaf de zijkant, 1-2. En met deze stand werd het kleedlokaal opgezocht.

Trainer René zette nog even een etentje Mc Donalds in bij winst en Ciel gooide daar nog een aantal consumpties tegenaan. Dat zou toch voldoende motivatie moeten zijn om voor de winst te gaan. Daar dachten de meiden uit Tilburg anders over, want het was 't Zand dat met veel inzet en passie de wedstrijd meer naar zich toetrok. Baarlo had het lastig, won bijina geen duels meer en moest zich even een fase beperken tot counteren, doorgaans niet het spel van Baarlo. Tot aan de drinkpauze halverwege de tweede helft was 't Zand de betere ploeg en kreeg ook een paar mogelijkheden. Baarlo hield stand en na wat omzettingen in de drinkpauze leek de wedstrijd weer richting Baarlo te kantelen in de laatste 20 minuten. Maar juist op dat moment sloeg 't Zand toe en kwam in korte tijd door 2 prima doelpunten op voorsprong, 3-2. De meiden van Baarlo gaven niet op en lieten wederom zien over veel karaketer te beschikken. 't Zand werd weer vastgezet en de kansen waren weer voor Baarlo. Shalysa wist binnen een paar minuten 2 keer te scoren, waaronder een koelbloedig genomen penalty, waardoor de voorsprong weer op het scorebord stond, 3-4. 't Zand probeerde er nog een slotoffensief uit te persen en kreeg de nodige extra tijd van de uitstekend leidende scheidsrechter, maar echt in gevaar kwam de voorsprong niet. En dat betekende de tweede overwinning in de hoofdklasse en daar was iedereen bij Baarlo zeer blij mee. Zeker de manier waarop, in een spannende en zeer sportieve wedstrijd.

Komende week staan er 2 thuiswedstrijden op het programma. Donderdag om 19.30 uur tegen Schaesberg en dan zaterdag om 14.30 tegen Boeimeer uit Breda. De beide uitwedstrijden gingen kansloos verloren. We zijn dan ook benieuwd hoe het elftal is gegroeid in deze fase want de meiden hebben grote stappen gezet en ervaren de hoofdklasse ook als zeer leerzaam. Dus wie weet zit er nog een overwinning in. Kom de meiden dan ook supporten!