Kessel scoort 2x tegen Veteranen Baarlo en verliest zeer verdiend met 1-4

Roode Eggeweg 6 B
5995PH
KESSEL LB

Het is alweer een aantal jaren geleden dat de veteranen van vv Baarlo in 'competitieverband' gespeeld hebben tegen de veteranen van Kessel. De laatste wedstrijd tegen Kessel stond de huidige verslaggever nog op doel, dus dat is al zeer lang geleden.

Beide ploegen begonnen zeer afwachtend aan de wedstrijd. Het was Kessel dat het 1e kansje van de wedstrijd kreeg wat overigens niet gevaarlijk was. In de 7 minuut het 1e gevaar van Baarlo, maar Daan Bongers treuzelde te lang zodat dit kansje niets veranderde aan de stand.

Na 1 kwartier kreeg mark Verheul de bal na een afgeslagen corner voor de voeten. Zijn uithaal spatte uiteen tegen de lat. Niet veel later krijgt Baarlo een corner die door de keeper in zijn eigen doel wordt geslagen, 0-1 voor Baarlo.

Niet veel later krijgt Kessel door matig verdedigen van Baarlose zijde een redelijke kans, maar de spits schiet de bal hoog over. In de aanval hierop volgend brengt Edwin Peeters de bal hoog voor, de rechtsback wil deze bal over het doel koppen maar kopt deze op werkelijk prachtige wijze middels een snoekduik in eigen doel, 0-2.

Het lijkt wel of er een paar spelers van Kessel niet weten dat ze vandaag met gele hesjes voetballen, want weer is het bijna een speler van Kessel die de bal in eigen doel tikt. Kessel heeft niet veel meer in te brengen en het is door goed doorzetten van Daan Bongers dat Baarlo snel op 0-3 komt. Mark Verheul krijgt nog een goede kans op 0-4 maar de keeper van Kessel wil hier niet aan mee werken en tikt de bal uit de goal. Ruststand 0-3.

In de 2e helft maakt Koen Holten na een lange blessure pauze zijn rentree en hij krijgt gelijk een goede kans om te scoren maar mist nog even de feeling om deze kans ook te benutten. Het spel kabbelt voort, Kessel is niet bij machte om het Baarlo moeilijk te maken en Baarlo grossiert zelf in het missen van de kansen. Leon Peeters na een goede steekpass binnendoor, Jerry de Reus met een fabelachtige omhaal.

In de 55ste minuut weer een wapenfeit van Kessel. Na een overtreding op de spits van Kessel mogen ze aanleggen voor een vrije trap net buiten het 16 meter gebied. Deze vrije trap wordt prachtig over het muurtje getild en verdwijnt boven in de hoek, 1-3.

Het spel wordt er niet beter op in de 2e helft. Op het einde van de wedstrijd neemt Baarlo weer wat meer initiatief en Mark Verheul pikt zijn doelpuntje mee, 1-4. Mark had zijn productie deze avond in de laatste minuten nog op kunnen voeren maar 2 grote kansen waren niet aan hem besteed.

Het bleef uiteindelijk bij 1-4 in het voordeel van Baarlo die een zeer verdiende overwinning behaalde op een dapper en sportief voetballend kessel.

Van onze verslaggever ter plaatse,
Hay N.

Met een afgelasting van de laatste wedstrijd tegen Reuver, is helaas de winterstop al aangebroken. Wel staat nog het Veteranen toeptoernooi om de wisselknien op het programma op zaterdag 10 december a.s. Aanmelden kan nog tot aanstaande zaterdag...det wilt geei toch neet misse!