Veteranen denderen door in midden Limburg

FC Maasgouw Veteranen

Baarlo veteranen

Lion Kniest (intikker)
Assist: Freek Basten
Leon Peeters (afstandschot)
... (schot)
Assist: Lion Kniest
Assist: Lion Kniest
... (schot)
Lion Kniest (schot)

22 oktober 2022 17:00

Sportpark Ter Koel
Ittervoorterweg 51
6017BX
THORN

Met een vaag zonnetje op de achtergrond en met 12 spelers gingen we zaterdag naar FC  maasgouw in Thorn.

Na 6 minuten het eerste wapenfeit met een uitstekende steekpass van Fred op Lion die door ging en schoot, maar net mist.
Hieruit kwam een corner die in tweede instantie bij Jeroen kwam en uithaalt, op de paal. Baarlo zet flink druk, met name als FC Maasgouw balbezit heeft en zo voorkomt dat de midden-limburgers een goede aanval kunnen opzetten.

In de 15e minuut is er dan loon naar arbeid. Freek maakt gebruik van de ruimte en zet een een-tweetje op met Erik en komt zo in de 16. Met een perfecte assist op Lion die de bal alleen nog maar over de doellijn hoeft te spelen, 0-1. Baarlo blijft aanvallen en met een korte corner de bal bij Leon komt die net buiten de 16 uithaalt. De bal wordt nog van richting veranderd waarna de keeper kansloos is, 0-2.

FC Maasgouw probeert het wel maar komt niet verder dan de 16. Met goed positiespel is Baarlo net iets sterker. Doch in de 27e minuut waarbij de scherpte iets minder is, een bal op de spits van Maasgouw die goed wegdraait en de bal hard achter Rene schiet, de aansluitingstreffer 1-2. Na een half uur weer een schot van deze spits, maar deze wordt gekraakt door Ron van Erp en daardoor in de handen van Rene belandt.

Na een goede eerste helft is het tijd voor de thee.

De tweede helft begon weer goed met een bal van Freek op Lion die een man uitspeelt en toen Fred aanspeelde die met een fraaie schuiver de bal in de verre hoek plaatst, 1-3. Na 8 minuten in de tweede helft weer de bal ontfutseld en met een dribbel van Lion die de opkomende Leon bereikt die door kan lopen tot de keeper die hij handig verschalkt, 1-4.

10 minuten later een ingooi op eigen helft die niet helemaal aankomt als wat de bedoeling was maar bij de tegenstander die zich goed vrij speeld en de bal langs Rene jaagt, 2-4.

Het slotakkoord was weer voor Baarlo met een corner die voorgezet werd door Leon die werd terug gekopt door Fred tot bij Lion die de bal hoog in de touwen joeg. Eindstand 2-5.

Complimenten voor het hele team en volgens de coach de beste wedstrijd tot nu toe.

Onze verslaggever (en leider),
Leo