MO17-1 kampioen fase2!

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

De meiden van MO17-1 werden gisteren kampioen in de 1e klasse in fase2 van het huidige seizoen. Waar in fase1 het kampioenschap werd binnengehaald door MVV MO17-1 en onze meiden een mooie 2e plek wisten te bemachtigen, waren de meiden in fase2 oppermachtig en pakten met nog 1 wedstrijd te gaan gistermiddag al de titel. Met 5 winstpartijen en een doelsaldo van 29-2 werd het elftal dikverdiend kampioen en kan het niet anders dat er na de winter in fase3 op een nog hoger niveau gespeeld gaat worden. En hoewel hoofdklasse waarschijnlijk nog grotere reisafstanden betekent, willen de meiden er vol voor gaan. Het betekent het één na hoogst haalbare niveau, een puike prestatie en we gaan met veel belangstelling de meiden volgen na de winterstop.

Toch verliep de wedstrijd gistermiddag niet zo eenvoudig als de uitslag misschien doet denken. Boxtel kwam met 13 speelsters naar Baarlo en leek niet heel geïnspireerd te zijn voor de wedstrijd. De warming-up van de Brabantse meiden was heel beperkt en ze hadden de uitstraling van 'het is dat we moeten voetballen, liever niet'. Maar daar was vanaf minuut 1 niks van te merken, want Boxtel speelde fel en gretig met overduidelijk het doel om te winnen. Baarlo was verrast en begon uiterst nerveus aan de wedstrijd. Spanning? Geen idee, maar Baarlo speelde onder eigen kunnen en was vooral slordig in de passing. De verdiende voorsprong voor Boxtel werd na 20 minuten genoteerd na een onoplettendheid bij de Baarlose verdediging, 0-1. Een doelpunt dat uiteindelijk goed uitpakte voor Baarlo, langzaam begrepen de meiden dat het vandaag allemaal niet zo makkelijk zou gaan dan een aantal andere wedstrijden. Het spelbeeld golfde op-en-neer en beide ploegen kregen kansen, waarbij de grootste kansen voor Baarlo waren. En zoals wel vaker dit seizoen was het de kwaliteit van de voorhoede van Baarlo die voor rust de stand nog omdraaide. Eerst zorgde Lieke met een bekeken lob over de keeper voor de gelijkmaker, 1-1. Vlak voor rust wist Shalysa een lange bal van Lieke vakkkundig te controleren en vervolgens eenvoudig de keeper te passeren, 2-1. Een welkome voorsprong die gezien de kansen terecht was, maar kwa veldspel had een gelijke stand het spelbeeld beter weergegeven.

In de rust gaf keepster Kim aan even niet verder te kunnen. Ondanks dat ze een paar keer handelend op had moeten treden waren haar handen bijna bevroren. Medespeelsters kregen haar ijskoude handen niet tijdig opgewarmd waardoor de groep besloot om Fenna te laten keepen. Vol goede moed begon Boxtel weer aan de tweede helft maar het kreeg dit keer een ander Baarlo te zien. Langzaam aan werden de duels gewonnen en verdween de slordigheid in de passing. Baarlo trok de wedstrijd naar zich toe en creëerde weer een aantal kansen. Aanvoerdster Lieke nam het team op sleeptouw en met 2 doelpunten zorgde ze voor een comfortabele voorsprong, 4-1. Het verzet van Boxtel was inmiddels verdwenen en Baarlo voetbalde er lustig op los en creërde zich nog een aantal grote kansen. Fleur pkite haar doelpuntje weer mee en ook de talentvolle Lara van MO15-1 mocht weer een doelpunt bijschrijven, 6-1. Op basis van de tweede helft een verdiende overwinning, maar Baarlo heeft er wel hard voor moeten werken.

En daarmee werden de meiden kampioen in fase2 van de nieuw opgezette competitievorm, waarbij na de winter fase3 van start gaat. En waarschijnlijk worden de meiden ingedeeld in de hoofdklasse, al is die keuze aan de KNVB. Maar op basis van de eerste seizoenshelft, waarbij in fase 1 en 2 alleen de 2 wedstrijden tegen MVV MO17-1 verloren gingen, de huidige ongeslagen koploper in de hoofdklasse in fase2. Het kan bijna niet anders dat Baarlo MO17-1 een stapje hoger wordt ingedeeld. Een uitdaging die de meiden ook wel nodig hebben.

Volgende week nog een uitwedstrijd tegen BlauwGeel'38 uit Veghel. Hopelijk kunnen de meiden zich nog 1 keer opladen en ongeslagen fase2 afsluiten. Maar er werd gisteren al gevraagd om een fantasie opstelling, dus het is nog maar de vraag hoe gemotiveerd Baarlo is. De wedstrijd start om 14.45, op het Pr. Willem Alexander Sportpark in Veghel.

Via deze weg willen we de meiden en staf van MO17-1 feliciteren met het behaalde kampioenschap. Geniet ervan en alvast heel veel succes in fase3!