Meiden MO17-1 overtuigen ook laatste wedstrijd voor winterstop

Prins Willem Alexander Sportpark 24
5461XL
VEGHEL

Voor MO17-1 stond er afgelopen zaterdag nog 1 wedstrijd op het programma, die ook op papier afgewerkt zou kunnen worden. Nadat het elftal vorige week de 1e plek al veilig stelde, was het afwachten hoe gemotiveerd het team nog zou zijn. De wedstrijd werd door BlauwGeel uit Veghel 2 uur naar voren gehaald. Zouden de Brabantse meiden dan een sterker elftal hebben dan op het oorspronkelijke tijdstip? Of kwam het de wedstrijdsecretaris gewoon beter uit bij het plannen van alle wedstrijden? Geen idee, maar het leek erop dat BlauwGeel MO17-1 zeer gemotiveerd was om het Baarlo lastig te gaan maken.

Uw verslaggever was er helaas zelf niet bij, die ging met een groot aantal jonge mannen naar de Hierezitting bij Sjiwa. Maar van afstand werd uw verslaggever op de hoogte gebracht en het was wel duidelijk, Baarlo MO17-1 was op-en-top gemotiveerd om ook de laatste wedstrijd voor de winterstop te winnen. Binnen 12 minuten was de wedstrijd al gespeeld en stond het 0-4. Uiteindelijk werd het een overtuigende 1-9 overwinningen met 2 doelpunten van Lieke, Fleur, Shalysa en Maud H. En in de laatste minuut mocht keepster Kim haar jaarlijkse doelpuntje toch weer noteren, want in de 2e helft verdedigde Shalysa met succes het doel.

En met deze overwinning kunnen de mieden terugkijken op een heel succesvol verlopen 1e seizoenshelft. Daarin was alleen MVV uit Maastricht sterker gebleken. De Maastrichtse meiden wonnen in fase1 2 keer van Baarlo (4-1 en 3-0), maar alle andere ploegen moesten het onderspit delven tegen de talentvolle meiden uit Baarlo. Daarbij werd er niet altijd even sprankelend gevoetbald, maar was Baarlo wel elke wedstrijde duidelijk de betere ploeg geweest. En in een aantal wedstrijden werd ook prachtig voetbal op de mat gelegd, met de thuiswedstrijd tegen Brandevoort uit Helmond als absoluut hoogtepunt. In die wedstrijd liet het elftal het beste van het spel zien en lieten de meiden een sterke indruk achter bij het publiek.

Komende maand kunnen de meiden gaan genieten van een welverdiende rust. Er staan nog wel 2 trainingen op het programma, maar of die doorgaan is nog maar de vraag vanwege de vorst. Na de winterstop mogen de meiden al in het 3e weekend van januari starten met fase3. Uiteraard wordt het afwachten of de weergoden het toelaten, maar we kijken er al naar uit. Want dan komen de meiden uit Baarlo hoogstwaarschijnlijk uit in de hoofdklasse, het op één na hoogst mogelijke niveau in de MO17 leeftijd. Een prachtige prestatie en wie weet kan het elftal daar ook nog wel eens verrassend goed voor de dag komen.

We gaan het zien, tot ergens in het nieuwe jaar!