Meiden MO17-1 overleven fysiek geweld

5721LZ
ASTEN
tel. 0493-691973

De meiden van MO17-1 speelde voor de 3e keer tegen NWC Asten / Someren dit seizoen. In fase 1 werden zowel de thuis- als uitwedstrijd gewonnen met respectievelijk 5-0 en 1-5. Voetballend was Baarlo in die wedstrijden de betere, maar fysiek was NWC erg sterk. En dat was vandaag ook te verwachten, waarbij de trainers al waarschuwde voor een nog fanatiekere tegenstander die niet een derde keer wilde verliezen. En dat was precies wat er gebeurde. De meiden uit Asten lieten zien dat er ook bij meidenvoetbal 'stevig' gevoetbald kan worden. De Baarlose meiden begonnen te slap en hadden het lastig, al leidde dat ook weer niet tot kansen voor NWC. Langzaam aan kroop Baarlo wat uit zijn schulp en creëerde het een overwicht, dat uiteindelijk ook een voorsprong opleverde. Lieke werd gelanceerd en ze maakte geen fout met een goed bekeken schot, 0-1. NWC probeerde na dit doelpunt met fysiek geweld Baarlo pijn te doen, dat lukte eigenlijk niet echt. Een 5-tal minuten voor rust verdubbelde Shalysa de score door een strafschop onberispelijk binnen te schieten, 0-2. Een strafschop die volgens heel NWC niet gegeven had mogen worden, want even ervoor was het een uitbal geweest, maar de scheidsrechter floot niet. De meiden uit Baarlo gaven aan dat de grensrechter al vlagde voordat de bal over de lijn was geweest, had de scheids dit soms ook gezien? Duidelijk was in ieder geval dat de scheidsrechter niet met zich liet sollen en hij gaf aan dat hij degene was die de beslissingen neemt. Los van het feit of de bal uit was geweest en de strafschop er dus niet had mogen komen een compliment dat de scheidsrechter zo rustig en zelfverzekerd bleef.

In de tweede helft zagen we een elftal uit Baarlo dat toch even de mouwen opstroopte en duidelijk liet zien dat het de wedstrijd ook echte wilde winnen. Die uitstraling had het elftal in de eerste helft niet, maar in de tweede helft was die instelling er 100%.Er werd ongeveer 1 echte kans weggegeven, maar die werd niet verzilverd. Baarlo daarentegen scoorde wel nog 2 keer. Eerst was het de net ingevallen Lara, die er als de kippen bij was toen de keepster een schot van Fleur pareerde maar de bal niet vast kon houden, 0-3. En 5 minuten later besliste Fleur met een geweldig doelpunt de wedstrijd. Maud speelde zich op rechts knap vrij en gaf een voorzet richting de 2e paal waar Fleur de bal uit de lucht in 1 keer het doel in schoot, 0-4. Het verzet van NWC nam af, ze hadden er wel vrede, Baarlo was ook vandaag voetballend de betere ploeg. Naast de 4 doelpunten werden er ook nog de nodige kansen gemist. Als de strafschop niet gegeven was geworden had dit missschien nog invloed gehad op de uitslag. Dat Baarlo vandaag won was volkomen terecht en dat zal ook iedereen uit Asten moeten toegeven. Vooral de 2e helft speelde Baarlo met veel overtuiging en zelfvertrouwen, prachtig om te zien hoe dit elftal groeit.

Volgende week zaterdag geen programma voor MO17-1, daarom een vriendschappelijke wedstrijd komende donderdag, uit tegen Roggel MO20-1. Waar doorgaans de meiden van MO15-1 uithelpen, mogen nu de jongere dames van de vrouwenselectie meespelen. De wedstrijd is in Roggel en zal ergens rond 19.30/19.45 starten. De eerstvolgende competitiewedstrijd is zateredag 26 november, om 15.30 uur uit tegen Sparta Sevenum. Hopelijk mogen we een groot aantal supporters uit Baarlo begroten in 'Serum'.