MO17-1 vermaakt publiek

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Zaterdag 5 november stond de 2e wedstrijd in fase2 van het meidenvoetbal op het programma voor VV Baarlo MO17-1. De tegenstander was een compleet onbekende, SV Brandevoort MO17-1 uit Helmond. De meiden uit Helmond speelden in fase1 ook 1e klasse, maar in een andere competitie dan Baarlo. Ze eindigden in de middenmoot, maar hadden met name de laatste 2 wedstrijden met ruime cijfers weten te winnen. De trainers van Baarlo hadden echt geen idee wat ze konden verwachten. Vooraf werd vooral aangegeven dat er met meer uitstraling gespeeld moest worden, met een instelling om wedstrijden te winnen. En de omschakeling verdedigend moest beter, daar valt volgens de trainers nog veel winst te boeken voor de meiden uit Baarlo.

En zo ging de wedstrijd van start en de Baarlose meiden hadden goed geluisterd. Vanaf minuut 1 was duidelijk dat de punten in Baarlo zouden blijven vandaag. Vol op de aanval spelend werd de tegenstander direct onder druk gezet en kreeg Brandevoort geen moment kans om in de wedstrijd te komen. Baarlo speelde verzorgd voetbal van achteruit en creëerde een aantal mooie aanvallen. Dat leverde ook 4 doelpunten op in het eerste half uur, 2 door Fleur en 2 door Lieke. De meiden van Brandevoort speelden met veel inzet maar kregen geen grip op Baarlo. Na een half uur liet Baarlo even de teugels wat vieren, Brandevoort maakte daar goed gebruik van en liet even zien over een prima elftal te beschikken. De meiden uit Helmond kregen een paar kansen, waarbij keepster Kim 1 keer ternauwernood de 4-1 wist te voorkomen. De 4-0 ruststand bleef echter staan en de meiden mochten even genieten van een kwartiertje rust.

De trainers gaven aan dat de instelling en inzet van het eerste half weer opgepakt moest worden, anders zou Brandevoort zo maar eens terug in de wedstrijd kunnen komen. En zo ging Baarlo na rust weer van start zoals het was begonnen aan de wedstrijd. Brandevoort gaf zich echter niet gewonnen en speelde nog steeds met de nodige inzet en wist Baarlo nog van het scoren af te houden. De meiden uit Brabant kregen ook een grote kans maar Kim bleef rustig en wist de kans onschadelijk te maken. Na 10 minuten kreeg Baarlo weer een corner en die werd door Fenna binnengekopt. En dat was het moment dat de meiden uit Helmond het geloof in een goede afloop verloren. Baarlo kreeg plots alle ruimte en combineerde er lustig op los. De ene na de andere kans werd gecreëerd en waar vorige week de nodige kansen werden gemist, ging dit keer bijna elke bal die op doel ging tegen het netje. In 30 minuten tijd werd er nog 7 keer gescoord, Lieke scoorde er nog 2, Shalysa pikte haar doelpunt mee, gastspeelsters Chinouk van de MO15-1 kwam op het scorebord en Lara, het 13-jarige talent van de MO15-1, wist maar liefst 3 keer te scoren en bereide ook nog eens 2 doelpunten voor. Een klinkende overwinning met bij vlagen goed voetbal, in de beste wedstrijd van het seizoen tot nu toe.

De trainers waren uiterst tevreden over de uitvoering vandaag en het publiek had genoten van een sterk Baarlo. Komende zaterdag staat er een bekende tegenstander op het programma, NWC Asten/Someren MO17-1, waar in de eerste fase 2 keer van werd gewonnen. Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk gaat worden. NWC startte gisteren de competitie met een 2-0 overwinning. Baarlo zal vanaf minuut 1 weer geconcentreerd en met veel inzet moeten spelen, dan zit een overwinning er wel in. Het mag echter niet minder want NWC is een fysiek sterke ploeg. Hopelijk herstellen de pijntjes snel en kan Baarlo met een volwaardig team afreizen naar Asten/Someren. En anders worden er wel een aantal talenten van de MO15-1 meegenomen. We gaan het zien.