Bloedeloos 0-0 gelijkspel tussen FCV Venlo en Baarlo

Lovendaalseweg 4
5916NN
VENLO

Het  onder kunstlicht gespeelde inhaalduel in ’t Ven tussen thuisclub FCV Venlo en Baarlo eindigde zoals het begon met een 0-0 brilstand. Geen van beide ploegen wist echt te overtuigen in het matige duel met slechts spaarzame kansen die dus ook onbenut bleven.

Beide ploegen begonnen aftastend. Pas na ruim tien minuten was er een kans voor Baarlo. De ingeschoven Sil Zeetsen  werd vanaf de rechtervleugel gelanceerd en had vrije doortocht naar het FCV-doelman. Vanuit een lastige hoek zag hij zijn schuiver via de doelman voorlangs het doel gaan. Beide ploegen hadden daarna wat kleinere mogelijkheden zonder resultaat en voor de rest waren het beide defensies die gemakkelijk overeind bleven.

In de 2e helft bleef het wedstrijdbeeld ongewijzigd, bijna een kopie van de eerste helft. De grootste kans was er wederom voor Baarlo een tiental minuten na de hervatting. Een goed opgezette aanval over de linkerkant ging hieraan vooraf. Daaruit volgde een afgemeten voorzet van Jeffrey Arents voor het doel, waar de goed spelende Sil Zeetsen vrijstaand kon inkoppen. Hij kopte de bal echter rakelings over het FCV-doel. Een kwartiertje later mocht hij het vanuit een hoekschop opnieuw proberen, maar nu had hij de pech dat de wederom ingekopte bal vol tegen de lat belandde. Behoudens wat gevaarlijke scrimmages voor het Baarlo-doel wist ook FCV hier weinig tegenover te stellen. Uiteindelijk moesten beide ploegen zich dan ook tevreden stellen met een gezien het wedstrijdbeeld terechte puntendeling.

Beide ploegen handhaven zich hiermee in de brede subtop. A.s. zondag speelt Baarlo voor de 3e maal op rij een uitwedstrijd. In Sevenum moet Baarlo dan op het kunstgrasveld van Sparta’18 vol gaan voor de overwinning om de positie in de subtop te versterken en in het spoor te blijven van koploper SV Laar.

Verslag en foto's: LenG

Foto's van dit en andere duels in de  Fotogalerij Baarlo 1.