Veteranen winnen wederom met ruime cijfers

Baarlo veteranen

Belfeldia Veteranen

Noud Fleuren (schot)
Assist: Leon Peeters
... (kopbal)

8 oktober 2022 17:00

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Op deze prachtige zaterdag mochten we aantreden tegen Belfeldia, als vervanger voor de afmelding van Merefeldia. De mannen uit Belfeld stonden al vroeg klaar en hadden er duidelijk zin in, echter was het nog wachten op de scheids. Die verscheen klokslag vijf uur op de middenstip, waarna we konden aftrappen.

Snel was duidelijk dat het lastig ging worden doordat Belfeldie goed begon en ook het betere van het spel had, terwijl wij nog onrustig waren met veel onnodig balbezit. Echter ze vergaten te scoren tegen onze invalkeeper Fred en tegen de verhouding in scoorden wij wel; een assist van Leon op Noud die keurig het doel vond, 1-0.

Na deze goal kregen we meer grip op de wedstrijd en 5 minuten later was het onze vlaamse stand-in Maurice die de 2-0 op het bord zette, na een assist van Jerry...is al het trainen niet voor niets geweest. Hierna ging het nog wat op en neer tot de rust, maar we kwamen niet meer onder druk.

De tweede helft eenzelfde spelbeeld als in het begin alleen nu trof Belfeld wel doel en dat na slechts 3 minuten na de thee. Fred gleed ongelukkig weg en was daarna gezien, waarna de kopbal tergend langzaam in het doel verdween, 2-1.

Hierna pakten we het spel weer op en kwamen we steeds beter in de wedstrijd. Dit resulteerde in minuut 46 in een mooie combi van Sander en Leon, waarbij Leon kon doorlopen op de keeper, om de keeper heen liep en beheerst scoorde, 3-1.

Met steeds beter spel kreeg Belfeld nog maar weinig kansen en anders was daar Fred nog die met wederom een goede redding de 3-1 op het bord hield. Uiteindelijk in de 56e minuut een mooie combi van Erik op Leon, die weer beheerst afwerkte, 4-1.

We kregen nog wat kansjes om de score te verhogen maar hij ging er niet meer in. Mogelijk hadden we nog 1 of 2 penalties kunnen krijgen, maar de goed-leidende scheids wuifde het weg.

Al met al weer een prima wedstrijd en mooi resultaat. Volgende week wederom thuis tegen een nieuweling, KSV Horn.

Ook eens nieuwsgierig geworden, kom gerust eens kijken om 17 uur en wie weet daarna nog een lekker glaasje...

Onze Verslaggever (en leider),
Rob