Goede start Veteranen tegen onbekende, nieuwe tegenstander

Baarlo veteranen

Eindse Boys Veteranen

Sander Bongers (intikker)
Assist: Leon Peeters
Koen Holten (omhaal)
Assist: Leon Peeters

17 september 2022 17:00

Edward Smedts

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

De zon scheen ietwat en er stond een flinke bries met de eerste wedstrijd op het  program tegen Nederweert-Eind, een onbekende tegenstander in een nieuwe competitie poule.

De beginfase was voor beide teams wat afwachtend met iets meer balbezit voor Baarlo, die toch meer de aanval zochten maar tot dan nog geen gevaar kon stichten. In de 13e minuut een corner van Leon op Lion die de bal handig liet lopen en de inkomende Sander die goed voor de man uitkwam daardoor de score kon openen met een beheerste schuiver, 1-0.

In de 17e minuut was het weer raak met een fijne voorzet van Leon op Koen die met een fraaie halve 'Håland' omhaal de keeper kansloos liet, 2-0. Baarlo had de smaak te pakken met weer een voorzet van Leon, die volley wordt genomen door Lion, maar deze ging net naast. Baarlo heeft de touwtjes sterk in handen en laat de Eindse Boys weinig ruimte om een goede aanval op te zetten.

Met de thee in het vooruitzicht  nog een goede combinatie van Baarlo, via Daan en Erik die Edwin vrij zag staan, naar die wist de bal niet genoeg te drukken en krulde de bal van dichtbij net over de kruising. Nog een vrije trap aan de zijkant van de 16, maar een afzwaaier van Leon luidde de rust in. Rene had de thee ook wel nodig om weer een beetje op temperatuur te komen.

Meteen in de tweede helft zette Nederweert Eind aan maar Baarlo had het goed staan. Na 12 minuten in de tweede helft een pass in de diepte op Edwin die terug legt op Koen, maar die jaagt de bal hard over het doel. Na 19 minuten in de tweede helft het eerste schot op het doel van Rene, maar deze hoefde niet eens in te grijpen. Baarlo wordt steeds sterker en met een gevaarlijk schot van Lion, die gepareerd wordt door de keeper en er een corner van maakt. Deze corner wordt overgekopt en een schot van Koen wordt gestopt door de prima keepende doelman van Nederweert-Eind. Doch in de 22e minuut was van de tweede helft een lange diepte pass van Edwin op de diepgaande Jeroen, die met een perfecte lob vanaf rond 16 de lange keeper geen kans gunt, 3-0.

In de 70e minuut nog een kans voor Lion maar deze wordt weer vakkundig tegengehouden, of beter gezegd deze rolt tergend langzaam tegen de paal. Uiteindelijk  een 3-0 eindscore in een prima wedstrijd en een goede generale voor a.s. zaterdag de derby in en tegen Bree.

Met dank aan de verslaggever Leo

ps. Na afloop in de kantine werd er uiteraard weer groots samen met de tegenstander gevierd onder het genot van wat gemende snacks en drankjes. Sander won meteen de hoofdprijs bij Spel 21, toch geen doorgestoken kaart?

Tot slot werd er nog een foto gemaakt met de P&M bokaal die eindelijk in De Meeren was...

Beker_PM_toernooi_Grashoek_2022-09-03.jpeg