Veteranen winnen ongeslagen voor het eerst het Peel & Maas Veteranen toernooi

Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

Zaterdag 3 september werd het veteranen toernooi Peel en Maas na 2 jaar rust vanwege corona weer opgestart. Gastheer waren de veteranen uit Grashoek.

Na het welkom met koffie en vlaai kon er onder een stralend zonnetje gestart worden met het toernooi met alle veteranenteams uit de gemeente Peel en Maas behalve MVC`19 en RKMSV die zich voor vandaag afgemeld hadden.

Geen poule wedstrijden dit keer maar iedereen speelt 1 keer tegen elkaar.

De 1e wedstrijd werd er gespeeld tegen de veteranen van vv Helden, de winnaar van 3 jaar geleden. Baarlo dat een “verjongingskuur” heeft ondergaan was de betere ploeg al werd dit nog niet gelijk in kansen uitgedrukt. Uit het niets volgde er ineens een steekballetje op Leon Peeters die de keeper van Helden makkelijk omspeelde en met zijn rechter de bal simpel kon binnen tikken 1-0. In plaats van door te drukken ging Baarlo achterover leunen en kreeg al vrij snel de deksel op de neus door een geplaatst schot buiten bereik van Rene van Dijk 1-1. Baarlo nam hierna het initiatief weer over en kreeg nog 2 grote kansen via Daan Bongers maar hij kreeg de bal niet langs de keeper van vv Helden, Eindstand dus 1-1

De 2e wedstrijd werd gespeeld tegen de veteranen van Kessel, de jonge keeper van Kessel was een grote sta in de weg voor Baarlo en wist vele kansen van Baarlo onschadelijk te maken maar op een schitterend schot van Leon Peeters en Daan Bongers moest hij toch 2x vissen. Uitslag 2-0

De 3e wedstrijd was tegen de veteranen van Beringe, een eenzijdige wedstrijd die Baarlo zeer verdiend won met 2-0.

Na 3 wedstrijden stond men bovenaan in de tussenstand.

DE 4e wedstrijd was tegen de veteranen uit Panningen. Een gelijk opgaande wedstrijd zonder echt vele kansen die dan ook met het kleinst mogelijk verschil door Baarlo werd gewonnen, 1-0

Er werd al een beetje gesproken over misschien een overwinning.

DE 5e wedstrijd was tegen de gastheer uit Grashoek die de wedstrijd daarvoor een zeer goed indruk hadden achter gelaten. Alleen hadden ze tegen een ontketend Baarlo( Lees Koen Holten) geen schijn van kans. Met een zuivere hattrick besliste Koen deze wedstrijd die in een 4-0 overwinning voor Baarlo eindigde.

Na 5 wedstrijden bovenaan met een doelsaldo van 10-1 stond er een echte onvervalste finale tegen de nummer 2 in de stand Egchel op het programma. Zou Baarlo dan toch eindelijk na 11 jaar een keer het veteranen toernooi winnen.

Zenuwachtig werd er door de aanwezige supporters naar het reglement gekeken, telt het doelsaldo of het onderling resultaat. Geen van deze 2, bij gelijke stand in de poule worden er penalty’s genomen, zo stond er in het reglement.

Baarlo had dus genoeg aan een gelijk spel. Beide ploegen begonnen aftastend aan deze “finale”. Baarlo was toch de 1e ploeg die de kans kreeg op een voorsprong, een afstandsschot van Edwin Peeters sprong via de binnenkant van de paal naar de andere kant maar ging er niet in. Even later een ziedend afstandsschot van Leon Peeters die vol tegen de paal kwam. Dit waren de kansen voor Baarlo, Egchel kon hier maar weinig tegenover stellen. Wat volgde waren een paar treiterpuntjes om de tegenstander uit het ritme halen zoals het niet afstand nemen bij de vrije trap en intrap. Baarlo kreeg het op het einde nog even moeilijk toen Leon Peeters vanwege een niet door hem gemaakte overtreding toch 2 minuten uit het veld gestuurd werd. Rene van Dijk loste dit perfect op doorgeblesseerd op de grond te gaan zitten en de 2 minuten bijna in z`n geheel nodig te hebben voor de blessure behandeling. De wedstrijd eindigde zoals het begon en warempel de veteranen van Baarlo winnen voor het eerst het veteranen Peel en Maas toernooi.

Bij de prijsuitreiking bleek dat de winnaar van de vorige editie vv Helden de beker netjes gepoetst in Helden had laten staan. Deze zal door Helden nog naar Baarlo gebracht worden.

Conclusie: zeer verdiende toernooi overwinning voor de veteranen van vv Baarlo. Dit beloofd wat voor het komende seizoen...

Met dank aan onze verslaggever Hay N.