Baarlo MO17-1 veel te sterk voor Marvilde MO17-1

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Voor de meiden is er dit seizoen een nieuwe opzet van de competitie. Er worden 3 fases gespeeld en als afsluiting een toernooi. Vandaag was voor MO17-1 de laatste wedstrijd in fase1, thuis tegen Marvilde. In de uitwedstrijd in Veldhoven speelde Baarlo ver onder eigen kunnen. Uiteindelijk werd die wedstrijd wel verdiend gewonnen, 1-3, maar vooral de eerste helft speelde het elftal een aantal weken geleden inspiratieloos. De trainers hadden vandaag vooraf gezegd dat als er met de juiste instelling gespeeld zou worden, een grote uitslag tot de mogelijkheid behoort. En dat hadden de meiden goed begrepen, want Marvilde kwam geen moment in de wedstrijd en op de uiteindelijke 8-0 overwinning viel niets aan te mereken. Sterker nog, dubbele cijfers zat erin, maar iedereen bij Baarlo was meer dan tevreden met het resultaat.

Marvilde had het wel al een beetje aan zien komen. De uiterst jonge ploeg staat eigenlijk een klasse te hoog ingedeeld. Maar ja, dat kun je wel blijven roepen, daar had de club misschien zelf ook iets aan kunnen doen. Natuurlijk speelde leeftijd een rol, maar een neutrale toeschouwer zal toch genoten hebben van het uiterst verzorgde veldspel vandaag van Baarlo. Keepster Kim moest helaas vandaag de wedstrijd aan zich voorbij laten gaan door een stevige griep afgelopen week. Fenna was bereid om de handschoenen aan te doen en ze kwam eigenlijk amper in de problemen. De trainers hadden bedacht om met Lieke - Shalysa - Fleur voorin te starten en Maud Huijs 'op 10'. Een uiterst aanvallend ingesteld elftal, want de 3 voorin doen niks liever dan het doel van de tegenstander bestormen. Door de 'move' van Maud naar het middenveld, werd Jaël voor de eerste keer achterin gepositioneerd. Een gok, maar die pakte uitstekend uit, Jaël speelde alsof ze al jaren op die plek speelt.

Zoals gezegd kwam Marvilde niet in de wedstrijd en domineerde Baarlo 80 minuten lang de wedstrijd. Aanvoerdster Lieke is langzaam aan weer echt fit aan het worden en liet vandaag weer haar benen spreken. Binnen het uur wist ze 5 keer te scoren en een perfecte corner neer te leggen bij de gretige Shalysa, daarna werd Lieke rust gegund. Shalysa maakte ook nog een tweede doelpunt. Want naast het doelpunt uit een corner wist ze ook een mooie aanval van Fleur binnen te tikken. En zoals vaak scoorde ook de 3e aanvalster van MO17-1 vandaag weer, al had Fleur minimaal 4 doelpunten kunnen maken. Maar niemand die daarover treurt, de ruime overwinning was een feit en Baarlo heeft laten zien dat ze ook in wedstrijden waarin ze duidelijk de meerdere zijn 80 minuten verzorgd voetbal kunnen spelen. Een groot compliment aan alle speelsters is dan ook op zijn plaats, het elftal maak grote sprongen als het gaat om verzorgd voetbal, hopelijk kan het team dit doortrekken in de volgende wedstrijden, dan kunnen de supporters nog vaak genieten van de talenten van MO17-1.

En wat de volgende wedstrijd wordt is afwachten. Eind deze week volgt een nieuwe indeling voor fase 2, die tot aan de winterstop duurt. De trainers hopen op nog een stapje hoger, misschien wel hoofdklasse. Die uitdaging moet het elftal aandurven. Liever nu hoog ingedeeld worden en kijken of de meiden het niveau aankunnen, zodat Baarlo MO17-1 na de winter in de juiste competitie ingedeeld wordt. We wachten het af.

Volgende week dus geen wedstrijd, maar samen naar Venlo om de MO15-1 aan te moedigen in hun laatste wedstrijd in fase 1, tegen FCV. En daarna voorbereiding op fase 2, we kijken er al naar uit! Houd het wedstrijdprogramma van de club in de gaten.