Gedegen en nuttige overwinning van Baarlo in Blerick

Baasdonkweg 25
5928NR
VENLO

Geen sprankelende maar wel een uiterst degelijke wedstrijd van Baarlo bij SVB in herfstachtig Blerick die uiteindelijk met een verdiende 0-2 zege werd afgesloten. Verdedigend werd er weinig tot praktisch niks weggegeven en aanvallend werd er effectief omgegaan met de zuinige echte kansen. Bij de rust leidde de roodzwarten al met 0-1 en de score werd in de 2e helft nog verdubbeld. Met de 3-punter klimt Baarlo naar een (gedeelde) 2e plaats en blijft daarmee tevens in het spoor van koploper Laar.

Baarlo speelde als een van de laatste teams op de grasmat van het hoofdveld in Blerick dat binnenkort wordt omgezet in een kunstgrasveld. De toeschouwers die het koude, regenachtige weer trotseerden zagen dat de roodzwarten vanaf de aftrap het initiatief in de wedstrijd zochten en ook namen. Met name via Jeffrey Arents over de rechterflank was Baarlo in het eerste kwartier de meest dreigende ploeg zonder dat dit overigens tot echt grote kansen leidde. Het Baarlose openingsoffensief zwakte af en SV Blerick werd de kans geboden het initiatief over te nemen. De thuisclub kwam wel tot een 2-tal doelkansen. De matige afronding daarvan stelde Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg echter niet voor ernstige problemen, die dan ook  vrij eenvoudig zijn doel schoon wist te houden. In het slotkwartier van de 1e helft was de beurt wederom aan Baarlo om op zoek te gaan naar de openingstreffer en ditmaal met succes. Een stuiterend afstandsschot van Frank Peeters resulteerde in een scrimmage op enkele meters van de doellijn waar Jeffrey Arents doortastender was dan enkele SVB-verdedigers en het beslissende tikje uitdeelde: 0-1. Met die stand gingen beide ploegen ook de rust in.

In de 2e helft ging de thuisclub op zoek naar de gelijkmaker, maar stuitte in die zoektocht op de hechte Baarlo-defensie die nauwelijks een kans weggaf. Met veel inzet behielden de roodzwarten de controle over de wedstrijd en loerden van daaruit op de mogelijkheid om de definitieve genadeklap uit te delen. Die kwam er uiteindelijk ook halverwege de 2e helft na een fraai van achteruit opgezette aanval, wederom ingeleid door aanvoerder Frank Peeters. Die bracht Jeffrey Arents in stelling die van afstand hard op doel vuurde. SVB-doelman Levy Bosch wist de hard ingeschoten bal alleen maar te pareren waarna Dennis van de Vinne de bal in de rebound eenvoudig maar resoluut in het lege doel schoof: 0-2.  In de slotfase deed SVB nog wel wanhopige pogingen om nog iets terug te doen, maar was Baarlo dichter bij een nog grotere uitslag dan de thuisclub bij een tegentreffer. De ingevallen Freek Berghuis zag echter zijn doelpoging op de kruising van paal en lat stranden.

Een waardevolle driepunter waardoor Baarlo wat afstand neemt van de (brede) degradatiezone en aan de andere kant nu samen met Merefeldia de voornaamste belager is geworden van koploper SV Laar. A.s. donderdag (aanvang 20.00 uur) staat het inhaalduel bij FCV Venlo op de rol en a.s. zondag is Sparta’18 in op het kunstgrasveld in Sevenum de tegenstander. Twee lastige opponenten, maar met de juiste inzet en instelling - zoals deze middag tegen SVB - geen onneembare vestes!

Verslag en foto's,
LenG

Artikel Dagblad De Limburger d.d. 07-11-2022: Baarlo wint en mikt op top vijf"

Meer foto's van dit en andere duels in de  Fotogalerij Baarlo 1.