Meer lucht voor Baarlo na winst op SV Blerick

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Na vier duels zonder zege heeft Baarlo eindelijk weer de smaak van de overwinning kunnen proeven. SV Blerick, waarvoor Baarlo de laatste jaren is uitgegroeid tot een soort van ‘angstgegner’, werd het kind van de rekening. Meer dan een uur lang was het een gelijkopgaand duel zonder noemenswaardige hoogtepunten. In het laatste kwart van de wedstrijd had Baarlo echter het meeste fortuin aan zijn zijde door in korte tijd en uit het niets op een 2-0 voorsprong te komen. De Blerickse tegentreffer in de slotfase kwam te laat voor de gasten om nog een punt uit het vuur te kunnen slepen. De 2-1 zege betekent kostbare puntenwinst voor Baarlo.

De wedstrijd tegen SV Blerick stond eigenlijk gepland voor zondag 25 maart op sportpark De Meeren. Omwille van de Venloop die dit weekeinde plaatsvindt, werd het duel op verzoek van SV Blerick al vooraf op vrijdagavond afgewikkeld. Voor beide ploegen een belangrijk duel gezien de strijd om lijfsbehoud. Derhalve twee hard werkende ploegen die beiden vol voor de winst gingen. In de eerste helft was er echter volkomen evenwicht in het veld. Beide defensies hielden de gelederen goed gesloten en gaven nauwelijks iets weg. De grootste en eigenlijk enige  kans was nog pal voor rust voor Baarlo. Bij een hoekschop, waar Jordi Peeters de bal voor het intikken leek te hebben maar het leer niet goed raakte waardoor die mogelijkheid – figuurlijke - de mist in ging.

Pal na het begin van de 2e helft deelde Baarlo een paar speldenprikjes uit via Jeffrey Arents en Rik Schotman. Hun inzetten leverde wel wat doelgevaar op, maar misten net de juiste precisie voor succes. Al heel snel evolueerde het spelbeeld opnieuw tot een imitatie van dat uit de eerste helft. Totdat Laurents van den Ham halverwege de eerste helft besloot het Blerickse doel maar eens vanaf een meter op 25  afstand onder korrel te nemen. Het werd een waar “zondagsschot” op een vrijdagavond. Als een raket plofte de bal bijzonder fraai en volkomen onhoudbaar voor Blerick-goalie Frank Decker in de kruising van het doel van de gasten: 1-0. Nauwelijks vijf minuten later werd die voorsprong ook nog eens verdubbeld uit een strafschop, nadat Sander Gulev in het 16-meter gebied onderuit werd gehaald. Kay Nellen, afgelopen dinsdag in het treffen met FCV Venlo ook al succesvol vanaf 11 meter, wist wel weer raad met de pingel. Vanuit het niets zat Baarlo plots in een zetel voor de zege: 2-0.

Met nog ongeveer 15 minuten spelen weigerde SV Blerick echter vooralsnog om zich bij de dreigende nederlaag neer te leggen. Met opportunistisch spel werd de Baarlose defensie flink onder druk gezet. Die zwichtte echter slechts éénmaal. Een paar minuten voor tijd kreeg ook SV Blerick een eveneens terechte strafschop toegewezen. Kevin Noordhuis benutte die koeltjes namens de gasten: 2-1. De tijd was daarna echter te kort voor SV Blerick om alsnog langszij te kunnen komen en sleepte Baarlo, met dus nog enige moeite, kostbare puntenwinst over de eindstreep.

Dankzij de driepunter heeft Baarlo weer wat meer lucht met het oog op de gevarenzone gekregen. Maar ook niet meer dan dat. Er zullen nog een aantal punten gesprokkeld moeten worden in de laatste 7 duels van deze competitie om zich echt veilig te kunnen wanen. Zondag 2 april a.s. speelt Baarlo opnieuw thuis. Sparta’18 uit Sevenum maakt dan namelijk zijn opwachting op Sportpark De Meeren.

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1.