Ook nederlaag voor Baarlo bij MMC Weert

6005JZ
WEERT
tel. 0495-520657

Het is Baarlo ook in Weert niet gelukt de eerste zege in het nieuwe kalenderjaar 2023 te boeken. Na een voorspoedige start met een vroege openingstreffer gaf Baarlo de voorsprong nog in de eerste helft weer geheel uit handen door 2 treffers van de thuisclub. In de 2e helft lukte het Baarlo niet meer om de 2-1 achterstand weg te poetsen. In de slotfase die in ondertal werd gespeeld moest de ploeg zelfs nog een extra tegentreffer incasseren (3-1 nederlaag).

Op het kunstgras van MMC was het voor Baarlo kort wennen, maar was de start niettemin hoopgevend. Al na 5 minuten was Baarlo dichtbij de openingstreffer. Uit een hoekschop kopte Jeffrey Arents de bal met het achterhoofd op de lat. Een vijftal minuten later kwam Baarlo alsnog op voorsprong. Uit een goed opgezette aanval over de linkerflank tikte Laurents van den Ham, aangespeeld door Jeffrey Arents, de bal in het Weerter doel: 0-1. MMC reageerde meteen met enkele goede schoten op goal, die Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg - zij het met enige - moeite wist te pareren. Halverwege de eerste helft werd een hoekschop verdedigend niet goed ingeschat en wist MMC-speler Cas Roelants koppend de gelijkmaker aan te tekenen: 1-1. In de 30e minuut nam de thuisclub zelfs de leiding in het duel na een mooi opgezette aanval, die aan het eind op simpele wijze doeltreffend werd afgerond door MMC-speler Ilias Dari: 2-1. Baarlo kreeg voor rust nog wel een kans om alsnog langszij MMC Weert te komen, maar een gelijkmaker voor de rust bleef uit.

In de 2e helft kwam Baarlo wederom goed uit de startblokken. De ploeg zette druk op de verdediging van MMC en dit resulteerde ook in een aantal kansen. Maar verder dan een schot op de paal van Jeffrey Arents en een kopbal rakelings over het doel kwam Baarlo niet. MMC kreeg door de Baarlose aandrang wel de ruimte om te counteren. Baarlo kwam op zijn beurt goed weg bij een snelle uitval die eveneens eindigde met een schot op de paal. De thuisclub kreeg vervolgens ook nog een wel heel gemakkelijk gegeven strafschop in de schoot geworpen door de arbiter wiens beslissingen in de loop van het duel opvallend veel in het voordeel van de thuisclub uitvielen. In het tumult rondom het nemen van de strafschop kreeg Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg om ridicule redenen binnen een minuut 2 gele kaarten te incasseren van de leidsman en moest Baarlo dus ook nog eens verder in ondertal. Reserve-doelman Noud Schotman nam diens positie onder de lat in en zag de pingel van Chadli Ouadi vanaf 11 meter hoog over het doel gaan. Hetgeen nog enigszins aanvoelde als gerechtigheid. Met een man minder kon Baarlo echter geen echte vuist meer maken en na de 3-1 treffer van MMC een tiental minuten voor tijd was het duel definitief gespeeld.

Door de matige resultaten van Baarlo in het nieuwe kalenderjaar (slechts 2 punten uit 4 duels) komt de gevarenzone gevaarlijk dichterbij. Zover is het nog niet, maar een omslag is snel nodig om niet in de problemen te komen. A.s. dinsdagavond 21 maart speelt Baarlo op het eigen sportpark het inhaalduel tegen FCV Venlo en a.s. vrijdagavond 24 maart komt SV Blerick op bezoek. in De Meeren. Beide – cruciale – duels beginnen om 20.00 uur.

Verslag dankzij notities van Koen Berden.

Geen foto’s ditmaal van het duel.