Evenwicht in duel tussen Baarlo en Melderslo.

Baarlo 1 (zon)

Melderslo 1 (zon)

Rik Schotman (schot)
Luc van Kuijck (penalty)

3e klasse C

23 april 2023 14:30

F.J.M. Benneker

Sportpark De Merel
Eikelenbosserdijk 6 A
5962NV
MELDERSLO

Het competitieduel tussen Baarlo en Melderslo is geëindigd in een puntendeling. Gezien het wedstrijdbeeld een juiste weergave van de krachtsverhoudingen in het veld. Baarlo startte voortvarend met een vroege openingstreffer. Uit een strafschop halverwege de 2e helft kwam Melderslo weer langszij. Beide ploegen gingen in de slotfase nog vol voor de overwinning en kregen ook nog wat mogelijkheden daarop. De 1-1 gelijke stand bleef echter tot het laatste fluitsignaal intact.

Het “thuisduel” van Baarlo tegen Melderslo werd gespeeld op het hoofdveld van de tegenstander, omdat de eerste confrontatie eerder dit seizoen – officieel een uitwedstrijd - op verzoek van Melderslo in Baarlo plaats vond. Direct vanaf de aftrap werd door beide teams in een hoog starttempo vol op de aanval gespeeld. Al na enkele minuten creëerde Melderslo bij een uitval een goede doelkans. De ingeschoten bal belandde echter gelukkig voor Baarlo recht in de handen van doelman Jeffrey Schouenberg. In de 6e minuut was Rik Schotman na een mooie Baarlose aanvalscombinatie het eindstation. Vanaf de rand van het strafschopgebied schoot hij de bal strak en kansloos voor Melderslo-goalie Dick van de Lisdonk in de linkerbenedenhoek: 0-1. Melderslo was maar heel even aangeslagen en zette al vrij snel de jacht op de gelijkmaker in. Die jacht leidde voor rust nog wel tot enkele dreigende scrimmages voor het Baarlose doel, maar echte grote kansen op die gelijkmaker bleven uit. Dat gold ook voor Baarlo dat op de counter probeerde tot succes te komen, maar daar evenmin in slaagde.

Na de rust veranderde het spelbeeld nauwelijks. Melderslo hervatte de jacht op de gelijkmaker en Baarlo werd wederom in een meer counterende rol gedwongen. Het offensief van Melderslo bleef vooralsnog beperkt tot enkele schoten die gevaarlijk dicht maar zonder schade voorlangs het Baarlo-doel scheerden. Halverwege de 2e helft ging het echter toch fout in de Baarlose defensie. Bij een volkomen onnodige overtreding ging de bal op de penaltystip. Vanaf elf meter joeg de bij Melderslo sterk spelende Luc van Kuijck de bal onberispelijk en koeltjes in de linkerbovenhoek: 1-1. Zowel Baarlo als Melderslo wensten zich niet bij deze stand neer en kozen in de slotfase nog vol voor de aanval. Beide teams kregen ook nog enkele mogelijkheden op de buit van drie punten. Voor Baarlo was Laurents van den Ham pal in de absolute slotfase van dit duel heel dicht bij de winnende treffer. Uit een dieptepass wist hij de uitkomende Melderslo-doelman Lisdonk te passeren, maar zag zijn inzet op het gapend lege doel nog in allerlaatste instantie geblokt worden door een terug gesnelde Melderslo-verdediger. Beide ploegen moesten zich zodoende toch tevredenstellen met een (terechte) puntendeling.

Door het gelijke spel zakte Baarlo één plaatsje in de stand. Het kan nog twee kanten uit. Lijfsbehoud is met dit ene winstpunt theoretisch nog niet veiliggesteld. Maar met nog maar 4 duels te gaan moet het wel heel gek lopen wil dat nog serieus in gevaar komen. Zeker als Baarlo a.s. zondag bij Sportclub Irene tot winst weet te komen. Dan is er zelfs nog een gerede kans om op eigen kracht in aanmerking te komen voor de promotie-nacompetitie.

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de Fotogalerij Baarlo 1