Baarlo wint in extremis van Sportclub Irene

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Euforie bij Baarlo in blessuretijd toen de na een langdurige blessure teruggekeerde Roel Bouten de roodzwarten naar een 2-1 zege kopte. Op het gevoel een gestolen overwinning, want in de 2e helft leek het beter combinerende Sportclub Irene  meer aanspraak te gaan maken op  een zege. De Tegelse ploeg liep zich echter stuk op de Baarlose defensie en Baarlo was uiteindelijk effectiever in het benutten van de schaarse kansen.

Na het beginsignaal van de prima leidende Brabantse arbiter Geert van der Zanden waren de eerste mogelijkheden op een openingstreffer voor Baarlo.  Op een lage voorzet van Dennis van de Vinne vanaf de linkerflank voorlangs het doel van Sportclub Irene kwam Freek Berghuis al na enkele minuten ter hoogte van de tweede paal een schoenlengte te kort om de bal binnen te werken. En een afstandsschot van aanvoerder Frank Peeters miste even later rakelings het doel van de Tegelse gasten. Waarna de wedstrijd gelijkopgaand richting de rust ging met de beste kans nog voor Sportclub Irene na een vloeiende aanval, waarbij de diagonaal ingeschoten bal gevaarlijk voorlangs het Baarlose doel over de achterlijn verdween. De 0-0 brilstand bleef zodoende tot aan de rust op het scorebord staan.

In de 2e helft zette Sportclub Irene met goed  combinatievoetbal Baarlo onder hevige druk. De Baarlose defensie hield echter de gelederen goed gesloten en bleef fier overeind. Echte kansen op een doelpunt bleven uit voor de Tegelse tricolores en langzaam maar zeker ging Baarlo meer geloven in de eigen kansen. Halverwege de 2e helft kreeg Sportclub Irene een eerste waarschuwing na een geslaagde Baarlose counter. Uitmondend in een schotkans voor Laurents van den Ham, die echter net iets te hoog mikte om doeltreffend te kunnen zijn.  En even later moest Irene-doelman Rik Wilms met de nodige moeite redding brengen bij een direct ingeschoten vrije trap van Dennis van de Vinne.

Enkele minuten later werd de Tegelse sluitpost alsnog geklopt. Met een pass dwars door het centrum bracht Dennis van de Vinne de snelle Freek Berghuis in stelling. Die schoof de bal vervolgens koeltjes langs de uitlopende doelman in het net: 1-0. Sportclub Irene weigerde te capituleren na deze mokerslag. Zette wederom druk op het Baarlo-doel en kwam ook weer verdiend langszij. Een vlot lopende aanval over de linkerflank werd doeltreffend afgesloten door Irene-aanvaller Sven Nelissen: 1-1. Met nog ruim tien minuten te gaan opende de Tegelse ploeg ook de jacht op de winnende treffer en was het voor Baarlo billenknijpen in de absolute slotfase. De Baarlose defensie gaf echter geen krimp en de wedstrijd leek af te gaan stevenen op een puntendeling. In blessuretijd kopte Roel Bouten uit een hoekschop Baarlo alsnog naar een absoluut niet meer verwachte overwinning: 2-1.

Zeer nuttige puntenwinst voor Baarlo dat zich daarmee niet alleen handhaaft in de subtop, maar ook weer meer afstand neemt van de gevarenzone. Met het uitduel a.s. zondag tegen de ongenaakbaar lijkende koploper en favoriet SV Laar in het verschiet een geruststellend gevoel. Een duel wat de roodzwarten nu zonder extra druk aan kunnen gaan. De wedstrijd begint in Laar om 14.00 uur!

Verslag en fotos: LenG

Wedstrijdbulletin/voorbeschouwing: lees hier

Artikel Dagblad De Limburger d.d. 5-12-2022: " 'Freekie' scoort pils van captain"

Meer foto's van dit en andere duels in de  Fotogalerij Baarlo 1