Baarlo en MMC Weert delen punten in subtopper

Baarlo 1 (zon)

MMC Weert 1 (zon)

Maikel van Erp (vrije trap)
lias Dari (penalty)

30 oktober 2022 14:30

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

De sportieve subtopper tussen Baarlo en MMC Weert is uiteindelijk uitgemond in een 1-1 gelijkspel. Gezien het totale wedstrijdbeeld een uitslag waar beide ploegen op zich zouden moeten kunnen leven. Echter niet voor Baarlo dat zich uiteindelijk bestolen voelde. In de eerste helft kwam een beter Baarlo volkomen terecht op een 1-0 voorsprong, maar zag knarsetandend de gasten vroegtijdig in de 2e helft langszij komen uit een uiterst dubieuze strafschop die zelfs door de gasten uit Weert als een cadeautje werd ervaren. Dat uiteraard wel gretig werd uitgepakt.

De wedstrijd begon met een fikse tegenvaller voor Baarlo. De ploeg moest het al doen zonder Roel Bouten en Luc Canjels en zag al na één minuut ook Rik Schotman uitvallen. Waardoor trainer Tim Nabben opnieuw aanpassingen moest doen in de basisopstelling van zijn team. Dat weerhield Baarlo niet om toch het initiatief te nemen in het duel. Dat resulteerde in scoringsmogelijkheden voor Dennis van de Vinne, Freek Berghuis en Laurents van den Ham. Maar die hadden of het vizier niet goed afgesteld of vonden MMC-doelman Loek Jacobs op hun pad. Voor het missen van die kansen kreeg Baarlo dan ook in de slotfase van de 1e helft nog bijna de rekening gepresenteerd na een counter die leidde tot een doorbraak van een MMC-aanvaller. Gelukkig voor Baarlo wist doelman Jeffrey Schouenberg in een 1 op 1 duel de openingstreffer door de gasten te voorkomen. Een paar minuten voor de rust kwam Baarlo toch verdiend op voorsprong. Maikel van Erp verzilverde op fraaie wijze een toegekende vrije trap , door de bal diagonaal over de graaiende handen van de MMC-doelman in de kruising van de verre hoek te draaien: 1-0.

In de 2e helft bood MMC Weert meer weerstand in een poging de gelijkmaker te forceren. En kreeg die al vrij snel na de hervatting in de schoot geworpen. Op een vermeende overtreding van Jeffrey Arents wees de dienstdoende arbiter Schnitzler na enige zichtbare twijfel en ondanks   heftige protesten van Baarlo-zijde naar de penaltystip. Vanaf 11 meter liet MMC-speler Ilias Dari dit buitenkansje niet onbenut: 1-1. Beide teams gingen in de resterende tijd op zoek naar de winst, waarbij Baarlo nog wel de iets betere mogelijkheden had om die ook over de streep te trekken. De ingevallen Sven Wullms had onder andere een goede doelkans, maar kopte uit een voorzet op maat van Jeffrey Arents net naast. Frank Peeters zag zelfs in de slotfase een gericht schot van dichtbij via een tegenstander op de paal afketsen. In de absolute slotfase kwam Baarlo echter ook een keer goed weg bij een schietkans voor MMC Weert voor open doel, die gelukkig gemist werd. Het zou de wedstrijd ook op zijn kop hebben gezet. Treffers vielen dus niet meer en beide teams moesten zich tevreden stellen met een puntendeling.

Beide teams konden zodoende ook niet profiteren van het eerste verrassende puntenverlies van koploper Laar en zagen ook de middenmoot een stuk breder worden doordat ploegen lager op de ranglijst wel de volle winst pakten. Met de versterkte degradatieregeling in het achterhoofd lijkt het een heel spannend jaar te gaan worden voor het merendeel van de ploegen in de 3e klasse C. A.s. zondag gaat voor Baarlo de competitie verder met een uitwedstrijd bij SV Blerick. Daar gaat het naar verwachting ook weer spannen wie er met de kostbare punten vandoor gaat.

Verslag en foto's: LenG

Wedstrijdbulletin/voorbeschouwing: lees hier

Meer foto's van dit en andere duels in de  Fotogalerij Baarlo 1.