Gehavend Baarlo incasseert tegen Melderslo tweede verlies op rij

Melderslo 1 (zon)

Baarlo 1 (zon)

Bart Verheijen (vrije trap)
Teun Peeters (schot)
Jort Pouls (kopbal)
Bart Verheijen (intikker)

3e klasse C

27 november 2022 14:30

G.J. Linke

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Het gemis van een viertal vaste basisspelers bij Baarlo noopte Baarlo-trainer Tim Nabben opnieuw tot aanpassingen in alle linies. Het deed zich gevoelen in het matige spel wat op de mat werd gelegd in het duel tegen Melderslo. Veel onnauwkeurigheden en miscommunicatie. Tot overmaat van ramp werden ook nog, in navolging van de nederlaag vorige week tegen Brevendia, de punten min of meer cadeau gegeven aan de tegenstander. Alle drie de tegendoelpunten kwamen namelijk voort uit persoonlijke fouten.

Al in de 5e minuut was het raak voor Melderslo na een onnodig door Baarlo veroorzaakte vrije trap pal voor het eigen strafschopgebied. Melderslo-speler Bart Verheijen mocht tweemaal aanleggen en schoot in de herkansing de bal onberispelijk binnen: 1-0. Baarlo ging daarna met veel inzet op zoek naar de gelijkmaker, maar omdat veel acties vroegtijdig strandden waren de kansen daarop schaars. Toch waren er voor de rust nog een 2-tal goede mogelijkheden voor respectievelijk Freek Berghuis en Sander Gulev die echter verloren gingen. Het counterende Melderslo had ook nog één kans om de voorsprong nog voor rust verder uit te breiden, maar slaagde daar evenmin in.

Maar evenals in de 1e helft scoorde Melderslo wel na de hervatting weer binnen een paar minuten. Een ongelukkige, te zachte terugspeelbal van Sil Zeetsen ging hieraan vooraf. Teun Peeters profiteerde namens Melderslo en plaatste zijn ploeg daarmee in een zetel op de zege: 2-0. Met de moed der wanhoop toog Baarlo ten strijde om alsnog  de schade te repareren. En even leek het er ook op dat dit ging lukken. Een afstandsschot van Frank Peeters werd nog gestuit door de doellat, maar uit een hoekschop kopte Jort Pouls halverwege de 2e helft alsnog de aansluitingstreffer binnen: 2-1. In de slotfase had de ingevallen Badr Benouar nog de gelijkmaker op de schoen. Zijn intikker langs de Melderslo-doelman strandde echter op de paal en ontsnapte Melderslo aan de gelijkmaker.

Pal voor tijd sloeg de deur alsnog definitief dicht voor Baarlo. Een lange steekbal van achteruit door het centrum leek weggewerkt te gaan worden door de uit zijn doel gesnelde Jeffrey Schouenberg. Op het moment suprême gleed hij echter uit op het door de miezerregen spekglad geworden veld. Voor de doorgelopen Bart Verheijen was het vervolgens een “eitje” om de bal in het verlaten doel te schuiven en de eindstand op 3-1 te bepalen in het voordeel van zijn ploeg.

Ondanks de nederlaag vertoeft Baarlo nog in de subtop in de competitiestand, maar ziet de concurrentie steeds dichter bij komen en de afstand tot de brede gevarenzone slinken tot slechts 4 punten. A.s. zondag is Sportclub Irene te gast op Sportpark De Meeren en moet Baarlo aan de bak om het gat niet nog verder te zien slinken.

Verslag en foto’s : LenG

Wedstrijdbulletin/voorbeschouwing: lees hier