Geen stunt van Baarlo bij ongeslagen koploper SV Laar

Molenakkerdreef 101
6003BD
WEERT

SV Laar, vorig seizoen al ongenaakbaar kampioen in de 4e klasse, heeft ook als promovendus in de 3e klasse C nog niet verloren. Alleen VV Helden lukte het tot nu toe om de koploper twee puntjes af te snoepen door gelijk te spelen. Een uitdaging dus voor Baarlo, dat de thuisclub lang van scoren wist af te houden. In het laatste kwart van de wedstrijd moesten de roodzwarten uiteindelijk toch buigen voor de aanvalskracht en efficiency van de koploper (2-0), die met de snelheid van een TGV op de titel lijkt af te stormen.

Op het eigen kunstgrasveld trok het fysiek sterke en ook goed combinerende SV Laar vanaf de aftrap het initiatief naar zich toe en had in de eerste helft ook het meeste balbezit. De Baarlo-defensie stond echter goed gegroepeerd en gaf weinig kansen weg. Echt uitgespeelde mogelijkheden waren er nauwelijks voor de thuisclub en sporadisch waren er zelfs wat kansjes voor Baarlo op een treffer. Na ongeveer 15 minuten werd een goede opgezette aanval aan Baarlo-zijde niet gelukkig afgewerkt door de mee opgerukte Roel Bouten. En in de 25e minuut (Freek) en 34e minuut (Frank) kreeg Baarlo opnieuw twee goede kansen, maar de afwerking was ook nu niet goed genoeg. De 0-0 ruststand was dan ook een logische afspiegeling van het wedstrijdbeeld.

In de tweede helft ging SV Laar nog nadrukkelijker op jacht naar de openingstreffer. De thuisclub zette nog meer druk op de Baarlo-defensie, maar vooralsnog bleef die standhouden. De nog jeugdspeler zijnde Badr Benouar kreeg in de 55e minuut zowaar een kansje om weliswaar tegen de veldverhouding in de score te openen voor Baarlo, maar slaagde daar ook niet in. Halverwege de 2e helft kwam SV Laar dan toch op voorsprong. De bal kon door de Baarlo-defensie inclusief Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg niet goed worden weggewerkt en belandde ietwat ongelukkig in het doel:1-0. Baarlo ging aanvallend wisselen in een poging om nog tenminste een puntje te redden. Met het nodige risico als gevolg, waardoor weer meer ruimte ontstond voor de aanvallers van SV Laar die hier matig mee omsprongen. De definitieve beslissing moest uiteindelijk uit een hoekschop vallen. Van daaruit werd de bal niet goed uitverdedigd, werd het vervolgens prijsschieten op doel en verdween de bal dan ook uiteindelijk in het Baarlose net: 2-0. De wedstrijd was hiermee gespeeld en de punten bleven helaas in Weert.

Een nederlaag ja dat wel, maar daarvoor hoeft Baarlo zich absoluut niet te schamen gezien de sterkte van de tegenstander. De winterstop gaat nu in en kan Baarlo rustig toewerken naar het vervolg van de competitie. Hopelijk dan weer op volle oorlogssterkte wat nu geregeld niet het geval was zoals ook vandaag. Voorlopig staat de ploeg desondanks nog altijd fier op de 3e plaats in het linkerrijtje van de stand. Eerst komen nu de feestdagen eraan en dan gaat het op zondag 22 januari weer verder met een thuiswedstrijd tegen IVO dat gecoacht wordt door voormalig Baarlo-trainer Rob Jacobs.

Verslag met dank aan notities van Koen Berden.
Geen wedstrijdfoto's ditmaal.