Baarlo pakt eerste competitiewinst bij RKSVO in Ospel

Houwakker 31
6035PK
OSPEL

De eerste winst in het nieuwe seizoen is binnen voor Baarlo dankzij een nipte 0-1 zege op RKSVO. In Ospel waren beide ploegen lange tijd met veel strijd aan elkaar gewaagd. Met enkele kansen voor beide doelen als gevolg. Die bleven onbenut, zodat heel lang een brilstand (0-0) op het scorebord bleef staan. Baarlo werd uiteindelijk toch spekkoper met dank aan een verkeerde inschatting van een RKSVO-verdediger. Diens terugspeelbal leidde een klein kwartier voor tijd de Baarlose winst in. Invaller Freek Berghuis strafte dit foutje genadeloos af en kroonde zich zelf daarmee tot matchwinnaar.

Zowel RKSVO als Baarlo leden op de eerste wedstrijddag van de competitie een nederlaag. De Ospelse ploeg ging bij MMC Weert ten onder en Baarlo moest zijn meerdere erkennen in Merefeldia. Beide ploegen waren nu dan ook vastberaden om voor de eerste puntenwinst te gaan. De thuisploeg ging met die intentie het meest overtuigend van start en dook ook enkele malen dreigend op voor het Baarlose doel. Baarlo hield het echter in die beginfase defensief droog en kwam ook  langzaam maar zeker beter in de wedstrijd. In het slotkwartier voor rust waren de betere mogelijkheden nu voor de roodzwarten. De beste voor Laurents van den Ham en Frank Peeters, maar beiden zagen hun inzet strandden op de doellat van het RKSVO-doel. Ruststand 0-0.

In de 2e helft ontwikkelde zich eenzelfde wedstrijdbeeld. Veel strijd, maar beide ploegen vooralsnog onmachtig in het afronden van de schaarse mogelijkheden. RKSVO had rond het uur spelen de eerste grote vrije kans na rust, maar Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg hield zijn team op de been.  Een tiental minuten later liet ook Baarlo een grote kans liggen. Uit een voorzet vanaf de rechterflank van de ingevallen Freek Berghuis mikte Baarlo-nieuweling Jeffrey Arents in vrije positie net iets te hoog.  Steeds meer werd duidelijk dat de ploeg die in de slotfase alsnog zou gaan scoren wel eens spekkoper kon worden. Dat geluk viel uiteindelijk Baarlo ten deel. Dankzij een slippertje van RKSVO-verdediger Thom Janssen. Zijn terugspeelbal op zijn eigen doelman werd de thuisclub fataal. De attent doorgelopen en razendsnelle Baarlo-invaller Freek Berghuis was eerder bij de bal dan RKSVO-doelman Patrick Houben en maakte vervolgens geen fout: 0-1.

Met de moed der wanhoop zette RKSVO in de slotminuten nog vol in op de aanval om alsnog een punt te redden. Tevergeefs. De beste kansen waren op de counter uiteindelijk nog voor Baarlo, dat echter verzuimde de wedstrijd voortijdig in het slot te gooien. Daardoor bleef het nog spannend tot het laatste fluitsignaal, maar Baarlo trok de nipte winst over de eindstreep.

Een belangrijke opsteker, goed voor de moraal en het zelfvertrouwen. Dat zal a.s. zondag ook nodig zijn als promovendus Hegelsom op bezoek komt op Sportpark De Meeren. De gasten, gecoacht door voormalig Baarlo-trainer Ron Spruit, startten de competitie net als Baarlo met een 4-1 nederlaag (bij FCV Venlo). Afgelopen zondag was er gedeeltelijk herstel met het 1-1 gelijkspel tegen MMC Weert. Hegelsom zal azen op de eerste competitiewinst in de 3e klasse en Baarlo is dus gewaarschuwd!

Verslag en foto's: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de 'Fotogalerij Baarlo1'.