Baarlo verspeelt onnodig kostbare punten tegen Brevendia

Baarlo 1 (zon)

Brevendia 1 (zon)

Tim Heideman (scrimmage)
Lars Kiggen (schot)

20 november 2022 14:30

F.J.M. Benneker

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Bijna een uur lang domineerde Baarlo het duel met hekkensluiter Brevendia volledig. Al na 4 minuten lag de Baarlose openingstreffer in het netje en de gasten uit Stramproy leken weggespeeld te gaan worden. De vele kansen werden echter verprutst en Baarlo kreeg daarvoor in de slotfase de rekening gepresenteerd.

De allereerste kans van de wedstrijd was wel meteen raak. Uit een voorzet van Dennis van de Vinne tikte Sander Gulev de bal bij de eerste paal binnen: 1-0. Met dit vroege doelpunt op zak ging Baarlo gretig op zoek naar meer en had ook al voor rust de genadeklap moeten uitdelen. Met name in de 1e helft had Baarlo een 5-tal riante kansen om de wedstrijd al vroegtijdig in het slot te gooien, maar faalde volledig in de afwerking daarvan. Na een klein kwartier had Freek Berghuis een bijna niet te missen kans, toen hij de Brevendia-doelman bij het uitverdedigen de bal wist te ontfutselen en vervolgens een leeg doel voor zich had. Talmde echter te lang met het binnen schuiven van de bal, waardoor een ijlings terug gesnelde verdediger alsnog kon ingrijpen. Vervolgens waren er nog praktisch vrije kansen voor wederom Sander Gulev, Freek Berghuis en Sander Gulev om met een ruime voorsprong de rust in te gaan. Die gingen echter ook de mist in.

Ook pal na die rust hadden de roodzwarten nog een 2-tal kansen via Laurents van den Ham om de magere voorsprong alsnog te vergroten. De eerste een op een met de doelman en de tweede een schietkans. maar ook die kansen bleven onbenut. Baarlo liet na zich te belonen en liet Brevendia, dat aanvallend nauwelijks iets in te brengen had, daarmee in leven. De gasten begonnen dan ook naarmate de wedstrijd vorderde toch weer te geloven in een resultaat. En al helemaal toen zij uit een scrimmage na een hoekschop verrassend de gelijkmaker aantekenden:1-1. Pal voor tijd werd de Baarlose verdediging opnieuw verrast en produceerde Brevendia ook nog eens de winnende treffer: 1-2. Daarna was de tijd te kort voor Baarlo om nog een deel van de volkomen onnodige schade te herstellen. De roodzwarten bleven  zodoende met het schaamrood op de lippen met lege handen achter.

Door dit kostbare puntverlies zakte Baarlo van de 2e naar de 3e plek in de competitiestand. Komende zondag 27 november heeft de ploeg weer een thuisduel. Dan komt Melderslo op bezoek en heeft Baarlo dus iets goed te maken.

Verslag en foto’s: LenG

Wedstrijdbulletin/voorbeschouwing: lees hier