Eerste winst 'nieuw' MO17-1

den Urling 30
5836AT
SAMBEEK

Sinds de start van het meidenvoetbal bij VV Baarlo heeft de club een MO17-1. Behalve afgelopen seizoen, met een MO15-1 en MO19-1 kende de club dat seizoen geen MO17-1. Omdat de KNVB de MO19-1 vervangen heeft voor een MO20-1 competitie, was het even puzzelen voor VV Baarlo wat te doen. Ook een MO20-1, of toch weer een MO17-1. Er werd uiteindelijk voor het laatste gekozen, een 'nieuw' MO17-1 dat bestaat uit 6 speelsters van MO19-1 van afgelopen seizoen, 7 speelsters van MO15-1 van afgelopen seizoen en nieuwkomer Floor Holten, die de overstap maakt van een gemengd team in Maasbree naar het meidenteam in Baarlo. Omdat het elftal redelijk hoog is ingedeeld in fase 1 (met uit- en thuiswedstrijden tegen NWC Asten/Someren MO17-1, MVV Maastricht MO17-1 en Marvilde Veldhoven MO17-1), wilden de trainers graag voorafgaand aan de competitie oefenwedstrijden spelen. Vanuit de contacten die waren opgedaan de afgelopen jaren werden 2 wedstrijden ingelast. Afgelopen zaterdag de eerste wedstrijd, tegen Volharding MO20-1. De wedstrijd werd gespeeld in Sambeek, de thuishaven van het meidenteam van Volharding.

Zonder Maud Huijs vertrok het elftal naar het Brabantse dorpje Sambeek, Lara Hermans werd als vervangster van de MO15-1 aan de groep toegevoegd. Om balans in het elftal te houden mocht Lieke Smedts vandaag centraal achterin als vrije man spelen en kreeg Jaël Wijlaars de rol als spelverdeelster. Dat pakte in het begin goed uit, binnen 10 minuten liep de ploeg uit naar een 0-2 voorsprong. Fleur Smedts en Shalysa Bouten weren de doelpuntenmakers. Baarlo was overduidelijk de betere ploeg en had de wedstrijd volledig onder controle. Het creëerde nog kansen, Volharding had weinig in te brengen. Nog voor de 1e drinkpauze vergrootte Fleur de voorsprong na een splijtende steekpass van Lieke, 0-3. En met die stand werd de eerste korte pauze opgezocht.

Er werd gewisseld, want in oefenwedstrijden moeten iedereen zoveel mogelijk wedstrijdritme krijgen. Dat leverde even wat onrust op en Volharding speelde na de korte pauze ook een stuk feller. Het team uit Sambeek/Vierlingsbeek kreeg een paar kansen en één ervan werd ook benut, 1-3. Baarlo speelde met iets te veel risico, maar de trainers lieten het gebeuren vanuit het oogpunt dat dit zeer leerzaam is. Aan het eind van de 2e periode van 20 minuten kregen de meiden uit Baarlo de wedstrijd weer in hun grip. Uit één van de aanvallen wist nieuwkomer Floor met een afstandsschot de keepster te verrassen, 1-4. En vrij snel hierna volgde het fluitsignaal voor de rust. De welverdiende ranja was een aangename verfrissing en ook de fruit- en groentehapjes, overgenomen van de MO15-1 van afgelopen seizoen, waren zeer welkom in de rust.

De 2e helft werd het allemaal wat rommeliger en begon het warme weer en vermoeidheid ook een rol te spelen. Niet iedereen had al 3 keer kunnen trainen door omstandigheden en dat was te merken. Maar dat gold ook voor de tegenstander, die hadden met hetzelfde probleem te maken. Beide teams kregen wel kansen, maar die werden niet benut. Volharding verprutste 2 grote kansen en de aanvallers van Baarlo legden het een aantal keer af tegen de prima optredende keepster van Volharding. In de laatste 20 minuten wilde Baarlo nog even op de aanval spelen door Lieke, Shalysa en Fleur in de voorhoede te plaatsen. Dat pakte in eerste instantie niet goed uit, want het werd vrij snel na de hervatting van de laatste 20 minuten 2-4. Maar uiteindelijk was het de kwaliteit van de meiden van Baarlo dat zich uitbetaalde, want Fleur en Lieke tilden de stand naar 2-6. En daarmee werd de eerste wedstrijd afgesloten, een prima optreden van het 'nieuwe' MO17-1 in een uiterst nuttige oefenwedstrijd.

Komende donderdag staat er nog een oefenwedstrijd gepland, thuis tegen Helden MO20-1. En dan start zaterdag de competitie met een thuiswedstrijd tegen NWC Asten/Someren MO17-1. De wedstrijd komende donderdag start om 20.00 uur. Hopelijk zien we jullie dan in De Meeren.