Meiden MO17-1 winnen ook 2e wedstrijd van NWC/SOMEREN

5721LZ
ASTEN
tel. 0493-691973

Afgelopen zaterdag begon de 'terugronde' voor MO17-1 in fase1 van dit seizoen. In een poule met slechts 4 ploegen worden er uit- en thuiswedstrijden gespleeld tegen elke tegenstander. Na 3 wedstrijden bezet Baarlo MO17-1 de 2e plek achter MVV MO17-1. Voorafgaand aan deze fase werd MVV ook als favoriet gezien en was iedereen benieuwd waar Baarlo MO17-1 zou staan. De tweede plek is een uitstekende prestatie en het levert waarschijnlijk in fase2 een hogere indeling in.

Als verslaggever heb ik helaas verstek moeten laten gaan voor de 2e wedstrijd tegen NWC Asten/Someren, omdat ik me tussen honderden muziekliefhebbers bevond bij Sjiwa in Baarlo voor het jaarlijkse ProgPower Europe festival. Ik heb doorgekregen dat de wedstrijd een beetje leek op de thuiswedstrijd, want ook nu beslisten de meiden uit Baarlo de wedstrijd eigenlijk al vrij vroeg met 3 doeplunten in de eerste 20 minuten. Waar tegen Marvilde in de 2e helft de mooiste kansen om zeep geholpen werden, gingen de ballen nu wel makkelijker in het doel van de tegenstander. NWC was fysiek wel sterker, maar de kwaliteit van Baarlo gaf uiteindelijk de doorslag voor een verdiende 1-5 overwinning. Een bevestiging dat op dit moment Baarlo MO17-1 terecht op de 2e plaats staat achter MVV MO17-1, dat met maar liefst 9-0 van Marvilde MO17-1 wist te winnen.

Komende 2 weken spelen de meide van MO17-1 hun laatste 2 wedstrijden in fase1 van dit seizoen. Beide wedstrijden worden gespeeld in Baarlo. Komende zaterdag komt MVV Maastricht MO17-1 op bezoek. Met dezelfde instelling en inzet als de 2e helft in Maastricht zit er misschien wel een verrassing in. Maar MVV zal er alles aan doen om duidelijk te maken wie de beste is in deze poule van 4. We hopen op een spannende wedstrijd, voor de meiden uit Baarlo in ieder geval een tegenstander waartegen alles gegeven moet worden om een goed resultaat neer te zetten. Kom de meiden aanmoedigen komende zaterdag in De Meeren, om 14.30 uur start de wedstrijd. Ik ben er dan in ieder geval weer bij.