Baarlo ook te sterk voor RKSVN in 2e bekerduel

Maasweg 1
6086CA
NEER

Na de ruime 7-0 zege in het eerste bekerduel thuis tegen VV Kessel was voor Baarlo de opdracht om in Neer een voorschot te gaan nemen op de poulewinst door 5e klasser RKSVN aan de zegekar te binden. De Neerse ploeg had immers in haar 1e bekerduel in Asenray een monsterzege behaald op RKAVC, dat met maar liefst 0-12 werd verslagen en hoopte te gaan verrassen op eigen veld tegen favoriet Baarlo.

Vanaf de aftrap nam Baarlo het initiatief echter al stevig in handen wat ook gelijk resulteerde in een aantal kleine kansjes. Rond de 20e minuut viel ook de onvermijdelijke Baarlose openingstreffer. Met een steekbal bracht Dion Coppoolse teamgenoot Sander Gulev in stelling en die faalde niet in de afwerking 0-1. Even later opnieuw gevolgd door opnieuw een grote scoringskans, die echter onbenut bleef. RKSVN loerde op de counter voor succes, maar kwam slechts sporadisch uit haar stellingen. Nog voor de rust werd het Baarlose overwicht in een 2e treffer uitgedrukt die op naam kwam van Dennis van de Vinne: 0-2.

In de 2e helft eenzelfde spelbeeld, wat in de beginfase al direct een eerste kans opleverde voor Baarlo. Een geplaatste schot van Frank Peeters werd echter knap gepakt door de Neerse doelman Vital Heijnen.  Het was Kay Nellen die uit een hoekschop uiteindelijk wel het net wist te vinden: 0-3. Met deze stand was de wedstrijd in feite al een gelopen race, want RKSVN wist ook nu geen echte vuist te maken. Voor Baarlo-trainer Tim Nabben een extra reden om nog enkele wissels in te zetten, die prima invielen. Vooral Freek Berghuis was met zijn snelheid een plaag voor de Neerse verdediging met enkele voorzetten die een doelpunt hadden verdiend. Het bleef uiteindelijk bij een 0-3 zege, die met wat meer scherpte veel hoger had kunnen - wellicht moeten -  uitvallen. Maar met deze zege werd de opdracht wel volbracht en staat Baarlo al met één been in de volgende ronde.

Eén punt bij RKAVC komende zondag is hiervoor al voldoende. Na de forse nederlaag tegen RKSVN verloor de ploeg uit Asenray ook ruim bij VV Kessel (5-0).  Zeker gezien deze feiten is Baarlo het aan zijn stand verplicht ook die opdracht met succes af te sluiten en daarmee probleemloos door te stromen naar de knock-out rondes.

Verslag met dank aan notities van teammanager Ed Boots.

Ditmaal overigens geen wedstrijdfoto’s.