MO19-1 knokt zich naar de overwinning

Meerendonkweg 1
5216TZ
'S-HERTOGENBOSCH

Op een donderdagavond een uitwedstrijd spelen in Den Bosch. De meiden van MO19-1 maken daar geen probleem van en met 15 speelsters werd de reis richting Brabant ingezet om 18.00 uur. Een uurtje later was het gezelschap al op plaats van bestemming. De leiding maakte even kennis en een praatje met de sympathieke leiding van BLC MO19-1. Even nog rondkijken op het sportpark en de kantine inspecteren. Een mooi sportpark, wel wat gedateerd maar we weten zeker dat er gezellige feestjes gehouden worden in de nostalgische kantine.

Om 20.00 uur kon de wedstrijd beginnen. De 1e helft op veld 2, dat was nog wel een redelijk veld om op te spelen. Maar de 2e helft moest uitgeweken worden naar veld 3, vanwege het ontbreken van goed licht op veld 2. Er werd echter nog getraind op veld 3 dus de 1e helft maar afwerken op een redelijk speelveld. En al snel werd duidelijk dat de meiden van Baarlo vol aan de bak moesten vandaag. Een fysiek sterke tegenstander met een gemiddelde leeftijd die ruim een jaar hoger lag dan de meiden uit Baarlo. En een tegenstander met maar 1 doel, winnen! Helaas ontbrak die instelling in het begin bij Baarlo, althans zo leek het in ieder geval. Duels werden niet gewonnen, tegenstanders werden vrijgelaten en de omschakeling was er niet in verdedigend opzicht. BLC kwam niet onverdiend op voorsprong, maar lang konden de Brabantse meiden er niet van genieten. De omschakeling aanvallend was wel goed bij Baarlo en binnen 5 minuten werd de stand omgedraaid door Shalysa en Selma, 1-2. Iedereen die dacht dat Baarlo nu door zou drukken kwam bedrogen uit. BLC zette er nog een tandje bij en nam het initiatief. De ploeg kreeg ook kansen maar Kim hield Baarlo in de wedstrijd door een uitstekende wedstrijd te keepen vandaag. Na 35 minuten werd het publiek getracteerd op een uiterst attractief einde van de eerste helft. BLC scoorde de verdiende gelijkmaker, maar binnen de minuut scoorde Selma haar 2e doelpunt, 2-3. Even later was het BLC dat weer wist te scoren en voor 3-3 zorgde. De Baarlo dames lieten het er niet bij zitten en nog voor rust noteerde Sterre weer een voorsprong op het scorebord, 3-4. En met deze ruststand werd het kleedlokaal opgezocht.

De trainers waren duidelijk, er moest echt meer passie en felheid getoond worden om deze wedstrijd vandaag ook winnend af te sluiten. Aanvoerdster Lieke Smedts moest helaas de strijd verlaten vanwege andere afspraken, zonder de spelverdeelster werd het elftal op een aantal posities gewijzigd en kon de 2e helft beginnen op veld 3, dat er niet zo al te best bij lag.

In het eerste deel van de 2e helft eenzelfde beeld. BLC was feller, hoewel Baarlo langzaam aan ook de duels begon te winnen. Kim hield de ploeg met een paar reddingen nog steeds in de wedstrijd maar de 4-4 viel uiteindelijk toch na een minuut of 20. Op dat moment ook een terechte tussenstand en op een gegeven moment had iedereen ook wel vrede met een gelijkspel. Baarlo trok wel langzaam aan de wedstrijd wat meer naar zich toe en begon ook kansen te krijgen. Ook de nodige corners zorgden voor gevaar, maar een doelpunt viel niet. Tot in de 72e minuut de bal in het strafschopgebied tussen de nodige speesters belandde, Meggie bedacht zich geen moment en met een halve omhaal zorgde ze voor de voorsprong, 4-5. En vanaf dat moment was het Baarlo dat de dienst uitmaakte. Er werd gevochten en geknokt voor elke bal, waardoor BLC ook niet echt nog kansen kreeg. Het werd nog 1 keer gevaarlijk maar een afstandsschot vanuit de zijkant ging uiteindelijk nog ruim langs het doel. Baarlo vergat in zijn eigen aanvalsdrang de definitieve beslissing te maken, waardoor het tot de laatste minuut super spannend bleef. Uiteindelijk maakte de uitstekend leidende scheidsrechtster er na 3 minuten blessuretijd een eind aan en konden de meiden van MO19-1 weer 3 punten bijschrijven. Punten die zwaarbevochten waren en misschien was een gelijkspel beter geweest. Voetballend was Baarlo beter, op basis van inzet had BLC een punt verdiend. Iedereen was het er wel over eens, alle aanwezigen hadden genoten van een spannende wedstrijd met af en toe prima voetbal. Met 2 ploegen die vol op de aanval speelden en voor de winst gingen. Compliment naar alle speelsters vandaag is dan ook zeer op z'n plaats.

Door de overwinning blijft Baarlo in het spoor van Marvilde. Met 3 punten achterstand maar 2 wedstrijden minder bezet Baarlo keurig de 2e plek. Helaas kan de koppositie komende zaterdag niet heroverd worden, want de wedstrijd tegen WSC Waalwijk is uitgesteld op verzoek van de tegenstander. Een tegenstander die volgende week zaterdag 23 april ook op het programma staat, maar dan in Waalwijk. En dat wordt een dag waarop MO19-1 als echte profs een wedstrijddag gaat beleven. Een gezamenlijk ontbijt om 9.00 uur, met de VVV Spelersbus naar de uitwedstrijd en na de wedstrijd gezellig nog een uurtje naborrelen met z'n allen in de kantine van WSC. Speelsters en supporters verheugen zich al op deze wedstrijd, dit wordt natuurlijk een bijzondere ervaring weer.

Voor nu wenst MO19-1 iedereen fijne Paasdagen en hopelijk kunnen we alle supporters weer in De Meeren ontmoeten voor een volgende thuiswedstrijd. Wanneer die is durven we niet meer te zeggen, want er worden helaas veel wedstrijden verschoven in de competitie. Een fenomeen dat je op dit moment bij heel veel teams ziet. Maar we houden jullie op de hoogte wanneer de meiden weer thuis spelen, want dat is alweer meer dan een maand geleden.

Voor nu, geniet ervan deze Paasdagen!