Baarlo2 maakt het HVCH4 1 helft lastig

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Zondag 15 mei stond bij Baarlo2 in het teken van de kampioenswedstrijd. Niet voor henzelf, maar voor de tegenstander, HVCH4 uit Heesch. Arriverend met de bus en een aantal supporters was duidelijk waarvoor de ploeg uit Brabant naar Baarlo was gekomen. Kampioen worden, niets meer en niets minder. De trainer van Baarlo gaf vooraf aan zijn collega trainers van HVCH door dat ze het zeker niet voor niets zouden gaan krijgen. Voor Baarlo staat er toch niet veel meer op het spel, maar voor een kleine stunt zou de ploeg uit Baarlo nog wel willen zorgen. Dat zou ook wel passen in het verloop van het seizoen, waarin sterke wedstrijden werden afgewisseld met bedroevende potjes voetbal. Tot een stunt kwam het echter niet, want HVCH4 werd kampioen.

Toch waren de mannen uit Heesch daar in de rust waarschijnlijk nog niet zo zeker van. Na een sterke start van HVCH in de eerste 10 minuten, kwam Baarlo steeds beter in de wedstrijd en na ruim 20 minuten nam het brutaal de leiding. Een voorzet van Jeroen van Wyllick werd knap binnengetikt door Sven Wullms, 1-0. HVCH was het even kwijt en verloor grip op de wedstrijd. Toch kam de ploeg nog op gelijke hoogte voor rust, door onoplettendheid van de Baarlo verdediging, 1--1. Die stand bleef tot de rust op het scorebord staan.

In de rust was iedereen bij Baarlo het eens met elkaar, een overwinning zat er in, waarom niet. Maar aan deze illusie maakte HVCH snel een eind in de 2e helft, want binnen 10 minuten werd de wedstrijd beslist. De ploeg liet even zien waarom ze kampioen konden worden, de ploeg beschikt over veel kwaliteit en drukte dat ook even snel uit in de score, 1-4. De wedstrijd was daarmee gespeeld. Baarlo probeerde er wel nog wat van te maken en het kreeg ook een aantal grote kansen, maar de spanning kwam niet meer terug in de wedstrijd. Er werd niet meer gescoord en toen de 'warrig' leidende scheidsrechter een einde maakte aan de wedstrijd kon het feestje beginnen. De mannen van Baarlo feliciteerden spelers en leiding van HVCH4 en hadden een 'Baolderse Borrel' geregeld voor de kampioen. Daar wisten de Brabanders wel raad mee naast de nodige biertjes. Vanuit de club werden ook nog even een aantal pitchers bier geregeld voor HVCH4, een kampioenschap mag je ook wel belonen, ook al is het geen team van de eigen vereniging. Een mooi gebaar dat ook zeer werd gewaardeerd door HVCH4.

Voor Baarlo2 zit het seizoen er nu een beetje op. Theoretisch kan de ploeg nog laatste worden, maar dan moeten alle uitslagen wel heel raar worden, daar gaat niemand meer vanuit. Dat betekent nog 2 wedstrijden, uit tegen Olympia (Boxmeer) en thuis tegen Mifano (Mierlo). De wedstrijden betekenen ook het afscheid van de trainer na 8 seizoenen, mogelijk dat de ploeg zich daar nog 2 keer voor kan motiveren. Want zeker in de laatste wedstrijd wil de trainer graag winnend afscheid nemen. Maar eerst dus uit naar Boxmeer, met aansluitend de seizoensafsluiting in De Meeren. Voor een aantal spelers en de trainer wordt het een zwaar weekend. Seizoensafsluiting junioren op vrijdag, sponsoravond op zaterdag en dan op zondag nog de seizoensafsluiting senioren. Maandag maar even een dagje vrij plannen, want gezien de gezellige zondagen de afgelopen weken gaat het zeker een mooi feestje worden.

Dus tot zondag, in Boxmeer, en/of in De Meeren!