Gehavend Baarlo komt niet langs strijdend Haelen

Roggelseweg 48
6081NP
HAELEN

In Haelen keek Baarlo binnen het eerste kwartier van de wedstrijd al tegen een achterstand aan. Die schade kon nog binnen tien minuten worden gerepareerd, waarna Baarlo op slag van rust een strafschop onbenut liet. Daarmee een unieke kans verspelend om een mokerslag uit te delen aan de thuisclub. Na rust domineerde Baarlo wel, maar miste uiteindelijk het vermogen om Haelen, dat vol overgave voor dat ene winstpuntje streed, nog echt pijn te doen (1-1).

Baarlo moest het karwei in Haelen gaan klaren zonder de geblesseerde aanvallers Michiel Hansen en Sander Gulev en miste in de verdediging ook nog eens de geschorste Luc Canjels en de afwezige Jort Poels. Allen basisspelers die trainer Tim Nabben noopten tot creatieve aanpassingen in zijn startopstelling.  Zo werd aanvaller Dennis van de Vinne tot back gebombardeerd, speelde Frank Peeters een linie naar achteren en stond Laurents van den Ham dit keer in de spits. Haelen dat lange tijd het lelijke eendje van de 3e klasse leek te gaan worden, maar de laatste weken een onverwachte revival  doormaakt dankzij 3 zeges op rij, ging gemotiveerd en vol zelfvertrouwen van start.  Baarlo, dat duidelijk moest wennen aan de geïmproviseerde opstelling, werd in de beginfase enkele malen verrast door het opportune spel van Haelen. Dat resulteerde nog net voor het verstrijken van het eerste kwartier in de openingstreffer van de thuisclub. Haelen-speler Kevin Gijsman liet Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg bij een snelle uitbraak kansloos: 1-0. En enkele minuten later had de schade nog erger kunnen zijn voor Baarlo toen bij een bijna identieke counter Haelen een dot van een kans liet liggen.

Waarna Baarlo zich eindelijk herpakte en het initiatief in de wedstrijd overnam. De eerste de beste goed opgezette aanval over de linkerflank leidde halverwege de eerste helft ook direct tot succes. Uit een lage voorzet werd de bal tot driemaal toe op doel geschoten. Tot tweemaal toe pareerde Haelen-doelman Stan Achten de inzet, maar werd bij de 3e poging alsnog geklopt door een  geplaatst diagonaal schot van Jordi Peeters. Baarlo bleef aandringen en kreeg op slag van rust een strafschop toegewezen na een overtreding op Laurents van den Ham. De inzet van Frank Peeters vanaf de elfmeterstip was echter een te gemakkelijke prooi voor Haelen-doelman Stan Achten.

Die unieke maar jammerlijk gemiste kans om de wedstrijd alsnog naar zich toe te trekken, brak Baarlo uiteindelijk op. In de 2e helft bleef Baarlo aanvallend wel de bovenliggende ploeg, maar miste het vermogen en vernuft om het compact , fanatiek en met veel fysieke inzet spelende Haelen echt in de problemen te brengen. Wel wat dreiging maar geen echte doelkansen. De thuisclub wist tussendoor met lange uithalen op de counter eveneens geen potten te breken. De focus van Haelen lag vooral op het over de streep trekken van een puntendeling en slaagde uiteindelijk ook in die missie, die met veel gejuich als een overwinning werd gekoesterd.

Een in het kader van de degradatiestrijd belangrijk punt voor Haelen. Weer kostbaar puntverlies daarentegen voor Baarlo dat hiermee uitgespeeld lijkt in de strijd om de titel. A.s. donderdag staat het uitduel tegen Helden op het programma, aanvang 20.00 uur. Zondag 15 mei volgt dan nog het thuisduel tegen RKSVO uit Ospel.

Verslag en foto’s : LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1