Baarlo recht rug in absolute slotfase tegen RKSVO

Baarlo 1 (zon)

RKSVO 1 (zon)

15 mei 2022 14:30

J.A. van Geffen

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Baarlo maakte het zichzelf lastig in het treffen met het nog in degradatiestrijd verwikkelde RKSVO. In de eerste helft hadden de roodzwarten Baarlo een overwicht en de kansen, maar benutte er slechts één. Daar waar RKSVO enkele minuten later al aan één kans voldoende had om weer langszij te komen. In de 2e helft was de strijd evenwichtiger en de kansen vooralsnog schaars. Pal voor het verstrijken van de officiële speeltijd wist RKSVO toch te scoren, leek Baarlo in het stof te bijten en liep men bij MVC’19 al de kampioenspolonaise. In blessuretijd scoorde Baarlo echter alsnog driemaal en verpestte daarmee tevens een vervroegd “Brits“ feestje in eigen huis. Dat wordt minimaal een week uitgesteld nu, maar zal er ongetwijfeld komen.

Baarlo nam al vanaf de start het initiatief stevig in handen. Echter was de eerste grote kans toch voor de gasten uit Ospel na tien minuten. Slecht ingrijpen zorgde voor een open schietkans voor RKSVO, maar doelman Jeffrey Schouenberg wist knap redding te brengen. Vervolgens waren alle kansen in de eerste helft voor de thuisploeg. Roel Bouten schoot op de paal, Michiel Hanssen schoot net naast en de Ospelse doelman was ook enkele malen met fraaie reddingen een sta in de weg.

Na 40 minuten kwam er dan eindelijk toch de al lang verdiende voorsprong voor Baarlo. Een afvallende bal uit een corner belandde bij Frank Peeters en hij zag zijn schot getoucheerd door Jordi Peeters tot doelpunt promoveren:1-0.  De voorsprong en vreugde was echter van korte duur. Pal voor rust namen de bezoekers een hoekschop razendsnel. Baarlo had het defensief nog niet op orde en kreeg hiervoor de rekening gepresenteerd door RKSVO-speler Boy Ooms. Resultaat 1-1 ruststand, waar Baarlo al afstand had moeten nemen van de gasten.

Venijn in de staart

In de 2e helft was de dominantie van Baarlo als sneeuw voor de alom aanwezige zon verdwenen. Het werd een gelijkopgaand duel met aan beide zijden nauwelijks echte doelkansen. De aanvallen smoorden veelal in een vroeg stadium en standaardsituaties leverden ook niks op. Naarmate het eindsignaal naderde leek één doelpunt van een van de twee ploegen wel eens beslissend te worden. En het waren uitgerekend de bezoekers uit Ospel die pal voor het einde van de reguliere speeltijd scoorden. RKSVO-aanvaller Colin Beerkens maakte met een fraaie voorbereidende actie plaats voor een dito schot dat in de uiterste linkerhoek doeltreffend was: 1-2.

Wedstrijd leek gespeeld en RKSVO waande zich al praktisch eigenaar van 3 kostbare punten in de strijd tegen degradatie. Baarlo rechtte echter in blessuretijd nog eenmaal zijn rug en gooide alsnog roet in de Ospelse vreugde. Enkele minuten later al kopte Rik Schotman namelijk al weer de gelijkmaker binnen, gevolgd door treffers van Michiel Hanssen en Dennis van de Vinne: 4-2. De laatste kon scoren dankzij een leep overstapje van Laurents van den Ham. Michiel Hanssen maakte overigens zijn 100ste goal (!) in het shirt van Baarlo.

Net als in Helden een paar dagen eerder sloeg Baarlo in de “dying minutes” dus alsnog toe. Een in cijfers nog duidelijke zege die even daarvoor niet meer voor mogelijk werd gehouden. RKSVO moet zijn hachje nu in de komende wedstrijden alsnog zien te redden. Baarlo blijft door deze zege nog in de race voor een eventueel promotie-nacompetitietoetje. A.s. zondag gaat de ploeg in de subtopper bij Sportclub Irene trachten weer een stuk dichterbij dat doel te komen.

Verslag: LenG

Mede dankzij notities van Jarno Hertsig en (deels) foto’s van Jan Smits.

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1.