Baarlo in naspeeltijd van Peel en Maas derby voorbij Helden

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

In Helden leek het aardige burenduel tussen de thuisclub en Baarlo op een (doelpuntloos)  gelijkspel af te stevenen, wat gezien het totale wedstrijdbeeld een op zich logische puntendeling zou zijn geweest . In de 1e helft had Baarlo namelijk het beste van het spel en de betere  mogelijkheden. Na rust waren de rollen omgekeerd en kwam Helden het dichtst bij een mogelijk winnende treffer. Pas in de slotfase trok Baarlo het initiatief weer meer naar zich toe om in blessuretijd alsnog onverwacht en genadeloos hard toe te slaan: 0-1.

Baarlo startte sterk op Sportpark Kerkeböske in Helden met veel dreiging voor het doel van de thuisclub. Daaruit resulteerde nog binnen het eerste kwartier een dot van een kans voor Laurents van den Ham om de roodzwarten, op dat moment verdiend, op voorsprong te zetten. Gelanceerd dwars door het centrum dook hij vrij op voor het Heldense doel. Zijn inzet langs de uit zijn doel komende Helden-goalie had net niet voldoende vaart, waardoor een terug gesnelde verdediger nog ternauwernood op de lijn redding kon brengen. Ook andere benauwde momenten kwam de thuisclub met succes door en wist op de counter af en toe ook nog speldenprikken uit te delen die eveneens niet succesvol waren.

Ook na rust waren er in de beginfase nog enkele mogelijkheden voor Baarlo, die echter niet goed uitgespeeld werden. Helden nam langzaam maar zeker het heft meer in handen. Dat leverde halverwege de 2e helft plots een aantal doelkansen op rij voor de thuisclub en kwam Baarlo bijzonder goed weg bij een schot waaruit de bal buiten bereik van Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg op de paal belandde. Maar ook Helden wist de bal niet tussen de palen te krijgen. In de slotfase voetbalde Baarlo zich weer enigszins onder de druk vandaan, maar leek de wedstrijd toch op een puntendeling uit te draaien. Diep in blessuretijd was er echter nog één goede aanvallende actie. Voorbereid door Laurents van den Ham, die de bal vanaf de achterlijn voor het doel bracht. Door een kluwen van spelers belandde het leer voor de voeten van de inkomende Frank Peeters die de bal bij de 2e paal in het gapende doel schoof: 0-1. Waarna de tijd te kort was voor de thuisclub om nog iets terug te doen.

Op de valreep dus nog een belangrijke driepunter voor Baarlo dat daarmee in ieder geval de kansen op de promotienacompetitie levend houdt. Komende zondag komt RKSVO op bezoek op Sportpark De Meeren. De ploeg uit Ospel heeft nog enkele punten nodig om zich definitief veilig te spelen. Dus staan voor beide teams weer de nodige belangen op het spel.

Verslag en foto’s : LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1