MO19-1 wint wederom met dubbele cijfers

Lieke Smedts (schot)
... (schot)
Lieke Smedts (intikker)
Meike van Lier (intikker)
Fleur Smedts (schot)

28 mei 2022 14:30

T. Hoevenberg

Sportpark De Bergakkers
Binnenveld 57
5476LZ
VORSTENBOSCH

Een week na de uitwedstrijd in Sint Oedenrode gaat de reis deze zaterdag nog enkele kilometers verder naar Vorstenbosch. Dit keer geen megacomplex, zoals we van onze Brabantse tegenstanders gewend zijn, maar een knus sportpark aan de rand van het dorp.

Even na half 3 wordt er afgetrapt op het hoofdveld op echt gras en de meiden van Vorstenbosche Boys nemen zowaar het initiatief. De eerste 5 minuten lijkt Baarlo het een beetje aan te kijken daarna begint de ploeg te voetballen en na 8 minuten scoort Meggie de 0-1.

Baarlo geeft gas en binnen 9 minuten loopt de score op tot 0-5. Danique is op de linkervleugel op dreef, ze is te snel voor haar tegenstandster en legt vanaf de achterlijn de ballen panklaar voor afmaker Shalysa, die een hattrick scoort. Na de 0-5 neemt Baarlo gas terug, de thuisploeg wordt echter niet gevaarlijk. De wanhopige aftsandschoten zijn een makkelijke prooi voor derde keepster Selma.

Tot de rust weet Baarlo nog 2 keer het net te vinden, o.a. een prachtig doelpunt van Lieke die vanaf de rechter zijkant de bal met een prachtige curve bij de tweede paal binnen schiet, en zoeken we met 0-7 het kleedlokaal op.

Voor de tweede helft willen we Merel en Meike nog laten scoren en minimaal dubbele cijfers halen. Merel start de tweede helft in de spits en is een paar keer dicht bij een doelpunt, maar het lukt helaas net niet. Direkt na de 0-8 scoort Vorstenbosch uit een counter de 1-8.

Als Baarlo is uitgelopen naar 1-10 valt Meike in en neemt de spitspositie over.

Ook zij is een paar keer dicht bij een doelpunt en met een prachtige volley raakt ze zelfs de lat. Baarlo loopt uit naar 1-12 uiteindelijk maakt Meike 5 minuten voor het einde de 1-13 en krijgt een publiekswissel. Vlak voor het einde wordt het nog 1-14 en blijkt Shalysa een dubbele hattrick te hebben gescoord.

Door het gelijke spel van Marvilde kunnen de Baarlose meiden al in de voorlaatste wedstrijd, thuis tegen WSC, kampioen worden.