VVV spelersbus inspireert MO19-1

Akkerlaan 9
5143ND
WAALWIJK

Afgelopen zaterdag speelden onze meiden van MO19-1 hun verste uitwedstrijd, in Waalwijk tegen WSC MO19-1. Voor deze wedstrijd werd de spelersbus van VVV Venlo ingehuurd. De wedstrijd begon om 12.00 uur dus werd er al om 9.45 uur afgereisd naar Waalwijk. Voorafgaand kwamen de meiden en supporters die meereisden om 9.00 uur al bij elkaar voor een gezamenlijk ontbijt. Helaas waren 2 supporters uiteindelijk verhinderd door omstandigheden, maar stipt 9.45 vertrokken spelers/trainers/supporters naar Waalwijk.

Een uur en een kwartier later arriveerde de groep op sportpark Eikendonk. Even de kantine inspecteren, Jupiler van de tap, de trainers verheugden zich er al op. Maar er moest eerst gevoetbald worden uiteraard. Een korte wedstrijdbespreking zou vandaag voldoende moeten zijn om de speelsters te motiveren. Gelegenheidsgrensrechter 'Bobby het vlaggertje' kreeg een langere instructie van de scheidsrechter dan de meiden van hun trainers kregen. Met de VVV spelersbus naar een uitwedstrijd zou voldoende motivatie moeten zijn voor een goede wedstrijd vonden de trainers.

WSC had te maken met een aantal afwezigen en deed een beroep op de meiden van hun MO17-1. Baarlo nam direct het initiatief en in de 2e minuut opende Shalysa al de score, 0-1. Baarlo bleef het eerste deel van de 1e helft de bovenliggende ploeg en creëerde ook diverse grote kansen. Het duurde tot de 18e minuut voordat de score werd verdubbeld. Selma pikte weer haar doelpuntje mee door een corner binnen te koppen. Het was het 100ste competitiedoelpunt van MO19-1 dit lopende seizoen, waarvoor Selma na de wedstrijd een doosje met 100 chocolade voetballen kreeg overhandigd van de trainers. WSC liet het er niet bij zitten en bleef met verzorgd voetbal goed tegenstand bieden. Baarlo verslapte wat en in de 34e minuut kreeg WSC loon naar werken, 1-2. Voor rust werd de voorsprong toch weer vergroot door de net ingevallen Meggie, 1-3. En met deze stand werd het kleedlokaal opgezocht voor de rust.

Na rust eenzelfde beeld. De meiden van Baarlo namen gelijk weer het initiatief en wilden graag de voorsprong vergroten. De ploeg kreeg ook diverse grote kansen maar de bal viel telkens verkeerd. Na ruim 10 minuten maakte Fleur er toch 1-4 van met een bekeken schot. Het vervolg van de wedstrijd speelde zich voornamelijk op de helft van WSC af, maar Baarlo lukte het niet om de voorsprong verder uit te bouwen. WSC bleef rustig en probeerde met verzorgd voetbal het Baarlo zo moeilijk mogelijk te maken. Het lukte de ploeg ook om af en toe in de 16 van Baarlo te komen, maar tot grote kansen leidde dit niet. En de grote kans die het kreeg werd vakkundig door Kim onschadelijk gemaakt. Ook Baarlo lukte het niet meer om de kansen te verzilveren en hierdoor bleef de 1-4 eindstand op het scorebord staan. Een overwinning waar iedereen vrede mee had, de meiden van Baarlo lieten vandaag bij vlagen weer prachtig voetbal zien en de punten gingen dan ook verdiend mee naar huis.

Maar de terugreis werd nog niet direct ingezet. Het hele gezelschap genoot nog van een drankje in de zon op het terras bij WSC. Het was perfect weer, de busreis had niet beter gepland kunnen worden. Rond 15.30 uur werd de terugreis ingezet, waarbij de trainers en supporters nog de nodige biertjes wegdronken en de speelsters hun zangtalenten lieten horen. Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat het talent bij de meeste speelster op het veld groter is dan achter de microfoon. Tussendoor nog een plaspauze, want als er drank in een mens gaat dan moet dat er ook weer uit. Rond 17.15 uur arriveerde de bus weer op sportpark De Meeren. Voor een aantal begon de gezellige Vrienden van VV Baarlo dag, de rest ging met een zeer goed gevoel naar huis. Een prachtige voetbaldag kwam hiermee ten einde, een aanbeveling voor andere teams om ook een keer de spelersbus van VVV Venlo te huren voor een uitwedstrijd.

Door de winst blijft VV Baarlo MO19-1 virtueel koploper. Marvilde MO19-1 maakte vandaag ook geen fout en staat nog bovenaan, met 3 punten meer maar ze hebben 2 wedstrijden meer gespeeld. Hoe het programma er komende weken uit gaat zien is nog onduidelijk. Voor komende donderdag staat de thuiswedstrijd tegen Berghem Sport gepland, maar die wordt waarschijnlijk uitgesteld. Komende zaterdag komt Boxtel op bezoek en op maandag 2 mei wordt mogelijk de wedstrijd thuis tegen WSC ingehaald. Het is nog even afwachten maar eindelijk kunnen supporters binnenkort weer komen genieten van een thuiswedstrijd van ons meidenteam MO19-1. Want dat is alweer bijna 2 maanden geleden.

Dus hopelijk tot in De Meeren binnenkort.