Meiden MO19-1 beslissen wedstrijd binnen kwartier

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Na de ruime overwinning tegen Rhode (Sint-Oedenrode) speelde MO19-1 na 2 weken rust (Carnaval en uitgestelde wedstrijd) de 2e thuiswedstrijd van de voorjaarscompetitie 2022. Het geheel onbekende Vorstenbossche Boys MO19-1 uit Vorstenbosch kwam op bezoek. Die meiden uit Brabant hadden hun eerste 4 wedstrijden verloren en kwam volgens de leiding met wat aanvulling van buiten het team naar Baarlo. Het team was al blij elke week weer een elftal op de been te krijgen. Bij Baarlo ontbrak alleen Merel vanwege werk, verder was de groep compleet. Wel was de vraag hoe fit iedereen zou zijn, want er waren de nodige zieken geweest de gehele week en Lynn sloot weer aan na een aantal weken buitenspel te hebben gestaan wegens een knieblessure.

Om 13.15 kwamen de meiden bij elkaar, bij Sjiwa, want er moest eerst even een teamfoto gemaakt worden bij de nieuwe sponsor. Na de fotosessie gezamenlijk richting De Meeren, waar ook de tegenstander net aan kwam rijden. Een korte bespreking dit keer, want daar was verder geen tijd meer voor.

Baarlo MO19-1 liet er vanaf minuut 1 geen twijfel over bestaan dat ze de punten in eigen huis wilden houden. Binnen 2 minuten maakt de gedreven Shalysa er al 2-0 van. Shalysa maakte binnen 5 minuten zelfs een glaszuivere hattrick, maar het 3e doelpunt werd afgeurd wegens buitenspel. Na 12 minuten mocht Shalysa toch haar hattrick maken, maar waar ze doorgaans een penalty onbersipelijk binnenschiet, slaagde ze daar deze keer niet in en wist de prima keepster van Vorstenbossche Boys de te slap genomen pingel te pareren. Uiteindelijk lukte het Shalysa wel een zuivere hattrick te maken, want na ruim een kwartier soleerde Meggie zich richting de achterlijn en stelde Shalysa in staat haar 3e te maken van vandaag, 3-0.

Dat was ook het moment voor de trainer om te wisselen. Kim, doorgaans keepster maar vandaag op de bank startend omdat ze de gehele week ziek was geweest, werd in de spits gezet en Shalysa kreeg even een verdiende rust. Nadat de meiden uit Vorstenbosch in de 20ste minuut een tegentreffer wisten te maken, liep Baarlo toch verder uit in het resterende deel van de 1e helft. Eén van de doelpuntenmakers was Kim, die een voorzet van Meggie mocht binnentikken. Kim had daarvoor al een aantal grote kansen gemist, uiteindelijk komt de keepster toch op lijst van doelpuntenmakers van dit seizoen. Fleur (2*) en Meggie zorgden voor de 7-1 ruststand.

Na rust werd het spel van Baarlo slordig. Uiteraard had dit met de stand en de nodige wisselingen te maken. De meiden kregen nog voldoende mogelijkheden om de score te vergroten, maar het spel was onrustig en het leek erop alsof iedereen het wel genoeg vond. Maar na een kwartier in de 2e helft zette Baarlo er toch nog een tandje bij en binnen een kwartier werd er 4 keer gescoord door Fleur, Sterre(2*) en Meggie. Uiteindelijk scoorde Meggie in de 88ste nog een doelpunt en bepaalde daarmee de eindstand op 12-1.

Wederom een ruime overwinning voor de meiden van MO19-1. Met de nodige complimenten van de tegenstander werd er nog even nageborreld in de kantine. Vanuit Veldhoven kwam het bericht dat Marvilde had verloren, waardoor Baarlo MO19-1 op basis van een veel beter doelsaldo de koppositie over heeft genomen. Een mooie opsteker voor de komende weken. Komende zaterdag wordt er afgereisd naar Den Bosch, waar de volgende onbekende tegenstander op het programma staat, SV BLC MO19-1. Afgaande op de uitslagen een stugge ploeg, dat uit de eerste 3 wedstrijden 6 punten heeft gehaald. Met 2 kleine overwinningen en een kleine nederlaag een interessante tegenstander voor Baarlo. We zijn benieuwd of Baarlo MO19-1 de goede lijn kan doortrekken en zich ook na volgend weekend koploper mag blijven noemen. We gaan het zien!