Gemiste kansen kosten Baarlo MO19-1 een nederlaag

Kerkakkerstraat 139
5504GM
VELDHOVEN

Na de overtuigende start tegen Boxtel mochten de meiden van MO19-1 weer afreizen naar Brabant. Dit keer naar Veldhoven, waar Marvilde MO19-1 de tegenstander was. Een tegenstander die de eerste wedstrijd overtuigend had gewonnen en volgens de trainers behoort Marvilde tot één van de betere ploegen in deze competitie. Een competitie waarbij overigens veel teams aan elkaar gewaagd zijn, gezien de uitslagen. En dat is mooi, want dat is precies de reden waarom het team in deze competitie wilde spelen.

Na een beperkte warming-up wegens ruimtegebrek in Veldhoven startte MO19-1 onrustig. En dat hield eigenlijk de hele wedstrijd stand. Waarom het zo onrustig was kon niemand verklaren, misschien omdat Marvilde fysiek aardig tegenstand bood en daar had Baarlo MO19-1 niet direct op geteld. Toch was het Baarlo dat het beste van het spel had en ook de nodige kansen kreeg. En de kansen die ze kregen waar ook geen kleine kansen. Zeker 5 100%-kansen werden om zeel geholpen, tot grote frustratie van de trainers. Want die weten dat het dan doorgaans fout gaat. Uiteindelijk kwam Baarlo wel op voorsprong, nadat een vrije trap door een Marvilde-speelster van richting werd veranderd, 0-1. Een typisch doelpunt als je zelf de nodige kansen mist. Lang mochten de meiden van Baarlo er niet van genieten, want 2 minuten later leverde een foutje in de verdediging gelijk de 1-1 stand op. En dat bleef het tot de rust, ondanks nog een paar kansen voor Baarlo.

Na rust in eerste instantie hetzelfde beeld. Baarlo meer balbezit, weer wat kleine kansen gecreëerd maar iets minder grote kansen dan voor rust. Na 2 minuten had de bal op de stip gemoeten volgens de grensrechter van Marvilde, maar de scheidsrechter zag het anders en liet verder spelen. Uiteindelijk kwam Baarlo toch op voorsprong, weer was het een standaardsituatie die hiervoor weer nodig was. Uit een goed genomen corner kopte Shalysa de bal buiten bereik van de keeper, 1-2. Een kwartier voor tijd maakte Shalysa de 1-3, maar het doelpunt werd afgekeurd omdat Shalysa volgens de scheidsrechter met gestrekt been een sliding inzette. Het was lastig te zien vanuit de zijkant, maar omdat de keepster geblesseerd raakte leek het mogelijk erger dan het was. Er was in ieder geval geen opzet in het spel, daar was iedereen het wel over eens. Maar het was wel het kantelpunt in de wedstrijd. De keepster van Marvilde werd gewisseld en de meiden uit Veldhoven stroopte de mouwen nog maar eens op. Baarlo leek toch wat aangedaan door het voorbal en was geen schim meer van de ploeg die het kan zijn. Elk duel werd verloren en het zelfvertrouwen was helemaal weg. Tja, en dan gebeurt waar de trainers al bang voor waren na de gemiste kansen in de 1e helft. In de laatste 10 minuten werd de wedstrijd weggegeven en scoorde Marvilde nog 2 keer, 3-2. De meiden dropen teleurgesteld af en er waren er een paar bij die net als de trainers 'not amused' waren.

Toch duurde de teleurstelling niet lang. Marvilde was gewoon een degelijke ploeg die op karakter de wedstrijd had gewonnen. Daar kun je ook alleen maar respect voor hebben en van leren. Want dat is wat de meiden uit Baarlo nog missen. De meiden van VV Baarlo MO19-1 moeten veel meer overtuigd worden van zichzelf. Voetballend zeker één van de betere ploegen in deze competitie. Fysiek en mentaal nog veel te leren, maar we zijn overtuigd dat dit wel gaat komen. Uit tegen Boxtel lieten ze dit al zien, tegen Marvilde was dat helaas iets minder. Komende zaterdag komt het onbekende Rhode/VSB uit Sint-Oedenrode op bezoek. Zij wonnen hun eerste wedstrijd afgelopen zaterdag overtuigend met 5-2, dus we verwachten een leuke en aantrekkelijke wedstrijd. Kom de meiden supporten aanstaande zaterdag in De Meeren, de aftrap is om 14.30 uur. Tot zaterdag!