Meiden MO19-1 schieten uit hun slof

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Vandaag stond de wedstrijd tegen RHODE/VSB uit Sint-Oedenrode op het programma en de meiden van MO19-1 wilden de teleurstelling van de vorige week snel vergeten. Voorafgaand aan de wedstrijd stak de leiding de hand in eigen boezem. Ze waren tegen Marvilde vorige week veel te veel met de uitslag bezig geweest tijdens de wedstrijd, terwijl de afspraak was om in deze 2e seizoenshelft de focus te leggen op het nog beter gaan voetballen en vooral een aantal onderdelen in het voetbal beter te gaan beheersen. Uitslagen zouden niet belangrijk zijn was de afspraak. De leiding verontschuldigde zich dan ook voor hun eigen gedrag een week geleden. De wedstrijd van vandaag moest weer opgepakt worden om nog meer als team te gaan presteren, meer overtuigd te zijn van eigen kunnen en vooral plezier hebben en houden.

Dat de wedstrijd uiteindelijk zo makkelijk zou verlopen vandaag had niemand vooraf gedacht. De tegenstander was weliswaar maar met 12 meiden naar Baarlo afgereisd en speelde voor de winter nog een klasse lager. Toch maakten ze een goede ontspannen indruk bij aankomst in De Meeren. Met een overwinning op zak in de eerste wedstrijd wist Baarlo MO19-1 ook echt niet wat het kon verwachten van de tegenstander. Maar vanaf het 1e fluitsignaal was het al snel duidelijk, Baarlo is de bovenliggende partij. Nadat Meggie een eerste kans nog had gemist opende Shalysa de scoringsdrang vandaag in de 4e minuut. De meiden uit Sint-Oedenrode verweerde zich kranig maar kregen geen grip op de meiden van Baarlo, die met verzorgd voetbal de ene na de andere kans creëerde en in tegenstelling tot vorige week werden veel kansen ook benut. Bij 4-0 deed Rhode nog iets terug en kregen de meiden uit Sint-Oedenrode weer een beetje hoop. Die hoop werd binnen de minuut teniet gedaan, want de 5-1 werd genoteerd. Vanaf dat moment ontstond een eenzijdig duel en tot aan de rust liep Baarlo uit naar 11-1.

Na rust deden de meiden uit Baarlo het iets rustiger aan. Een aantal meiden werd ook wat rust gegund en helaas was spelverdeler Lieke in de eerste helft al uitgevallen. De meiden van Rhode deden wat ze konden om de score niet groter te laten worden, het duurde tot de 61ste minuut voordat het volgende doelpunt viel. Een kwartier voor tijd was het verzet van Rhode gebroken en die snakten naar het eind. De meiden van Baarlo zetten nog een keer aan en liepen uiteindelijk uit naar een 17-1 overwinning. Rhode had nog bijna een tegendoelpunt gescoord maar de inzet uit een spaarzame tegenaanval werd door Sterre van de lijn gehaald.

Een ruime overwinning waar ook weinig op aan te merken viel. Het krachtsverschil was vandaag enorm. Zeker door het sterke veldspel van de meiden uit Baarlo, maar ook omdat Baarlo een aantal speelsters heeft met een goede individuele actie. Shalysa en Meggie noteerden allebei 4 doelpunten, Fleur, Puck en Selma scoorden ieder 2 keer en Maud H en Jaël wisten beiden 1 keer tot scoren te komen. Het laatste doelpunt viel uit een corner van Shalysa, die ongelukkig door de keepster in eigen doel werd verwerkt.

Een sterk optreden dus vandaag van MO19-1, dat toch wel tot de top van deze competitie gerekend mag worden. Komende 2 weken geen competitiewedstrijd door Vastelaovend en het verzetten van een wedstrijd omdat de tegenstander op 5 maart geen volwaardig team op de been krijgt. Zaterdag 12 maart hervatten de meiden van MO19-1 de competitie weer met een thuiswedstrijd tegen Vorstenbossche Boys MO19-1. Die zijn de competitie niet goed gestart met 4 nederlagen. Van onderschatting mag echter geen sprake zijn, daar moet het team voor waken.

Kom de meiden weer aanmoedigen in De Meeren, zaterdag 12 maart, 14.30 uur.