MO19-1 geeft visitekaartje af

De Aanloop 29
5283TW
BOXTEL

Voor de meiden van MO19-1 wordt 2022 een bijzonder jaar. Allereerst natuurlijk vanwege de geplande trip naar Denemarken, waar het team eind juli een week lang gaat deelnemen aan één van de grootste internationale jeugdtoernooien in de wereld, Dana Cup. Daar kijkt het hele team ontzettend naar uit. Maar ook de nieuwe competitie wordt een interessante uitdaging voor de meiden. Toen de nieuwe indeling van de voorjaarsreeks bekend was gemaakt, werd er contact opgenomen met de KNVB. De indeling was op 1 team na exact hetzelfde als voor de winterstop. De meiden vonden het niks, want om in één competitiejaar 4 keer tegen elke tegenstander te spelen is niet motiverend. De KNVB gaf aan dat omwille van reistijden de indeling wordt gemaakt, maar gaf Baarlo een vrijbrief om zelf één en ander te regelen met één van de teams in de 1e klasse regio Eindhoven/Den Bosch. Uiteindelijk werd Sparta'25 MO19-1 uit Beek en Donk bereid gevonden om van competitie te wisselen, omdat ook dat team in nagenoeg dezelfde poule was ingedeeld. Door de wisseling hebben de meiden van MO19-1 nu een nieuwe uitdaging, met competitiewedstrijden tegen teams uit Boxtel, Waalwijk, Den Bosch, Vorstenbosch, Veldhoven, Sint-Oedenrode en Berghem. En alsof dit niet genoeg is, ook moet er nog een kwartfinale bekerwedstrijd worden ingepland, tegen Fortuna'54 uit Sittard, één van de topploegen uit de landelijke hoofdklasse. Mooie wedstrijden om naar uit te kijken.

En zo kon het nieuwe competitieavontuur afgelopen zaterdag van start, met een uitwedstrijd tegen Boxtel MO19-1. Voor de winterstop één van de koplopers, de meiden uit Boxtel hadden nog geen competitiewedstrijd verloren. Voor hen was helaas de competitie niet uitgespeeld, waardoor ze niet officeel kampioen zijn geworden. Voor Baarlo MO19-1 zou wel gelijk duidelijk zijn hoe sterk de nieuwe compatitie is. Vandaag mochten de meiden uit Baarlo eindelijk spelen in de nieuwe shirts van sponsoren SJIWA en ING, een teamfoto wordt nog gemaakt als iedereen er is. De wedstrijd startte afwachtend vanuit beide kanten, waarbij Boxtel iets meer balbezit had maar Baarlo weer wat gevaarlijker was. Het duurde tot de 23ste minuut voordat de wedstrijd echt van start ging, Boxtel kwam niet geheel onverdiend op voorsprong, 1-0. Maar dat was wel het kantelpunt van de wedstrijd. Baarlo leek de spanning en onzekerheid van zich af te schudden en begon de wedstrijd naar zichtoe te trekken. In de 37ste minuut werd de verdiende gelijkmaker gescoord. Uit een uitstekende corner van Shalysa wist Sterre via een kopbal de keeper te verslaan, 1-1. Baarlo drukte door en kreeg een paar dotten van kansen. Hiervan werd er ook één benut, maar volgens de grensrechter was het buitenspel. De meiden van Baarlo, maar ook van Boxtel, gaven aan dat dit niet zo was, maar het doelpunt werd toch afgekeurd. Met een 1-1 tussenstand werd de rust opgezocht, een stand waar iedereen zich wel in kon vinden op basis van de eerste helft.

De tweede helft begon Baarlo sterk. Er werden een aantal mooie aanvallen opgezet en er werd met meer risico naar voren gespeeld. Dit leverde wederom een aantal grote kansen op. Fleur wist met een individuele actie de voorsprong te noteren, 1-2. Baarlo ging door en verzuimde de wedstrijd te beslissen, waarbij ook de paal en de lat nog hulp boden aan de verdediging van Boxtel. Halverweg de tweede helft zakte Baarlo ietsje weg en kreeg Boxtel weer wat meer grip op de wedstrijd. De meiden uit Boxtel deelden een paar speldenprikken uit, maar de verdediging van Baarlo hield sterk stand. Nadat keepster Kim met een criciale ingreep een kans van Boxtel om zeep hield, trok Baarlo de wedstrijd weer naar zich toe. Het laatste kwartier was volledig voor onze MO19-1 en wederom werden er een aantal grote kansen gecreëerd. Het leverde in ieder geval nog 3 doelpunten op, waarvan er één dit keer terecht werd afgekeurd voor buitenspel. Lieke (1-3) en Sterre (1-4) zorgden in ieder geval voor een veilige voorsprong die in de laatste 7 minuten ook niet meer werd weggegeven.

Een uitstekende start in deze nieuwe competitie. Baarlo MO19-1 gaf hiermee gelijk haar visitekaartje af en is een aanwinst voor deze poule. Dat werd ook bevestigd door de trainer van Boxtel, die ondanks de nederlaag genoten had van een prachtige wedstrijd tussen 2 voetballende teams. Met dit keer Baarlo dat als winnaar van het veld stapte. Speelsters, trainers en ouders waren het er allemaal over eens, dit wordt een erg leuke competitie. Dat er iets meer reisafstand afgelegd moet worden, wordt voor lief genomen. En eigenlijk valt dat ook wel mee, want of je nu 30-45 minuten moet reizen voor een wedstrijd, of 45-60, dat maakt ook weinig uit. MO19-1 ziet in ieder geval uit naar het verdere verloop van de competitie, met komende zaterdag een thuiswedstrijd tegen WSC MO19-1 uit Waalwijk. Ook één van de koplopers voor de winterstop, dus dat beloofd vooraf al een leuke wedstrijd te worden. Tot zaterdag in De Meeren, 14.30 uur, want ook publiek is weer meer dan welkom!