Puntendeling tussen Baarlo en FCV Venlo op sfeerloos sportpark

4 oktober 2020 14:30

B. (Billal) Nouamani

04/10/2020 | Baarlo – FCV Venlo : 0-0

Het coronavirus zorgt niet alleen in de stadions voor een troosteloos decor, maar ook op de amateurvelden. Gapende leegte langs het veld op sportpark De Meeren, een gesloten kantine en een verlaten terras. Het matige treffen tussen Baarlo en FCV Venlo resulterend  in een bloedeloze 0-0. Perfect passend in die sfeer, die proefde als een warme maaltijd zonder jus en zout.

In het kader van de start van de “Week van de Scheidsrechter” vooraf aan de toss nog een erehaag en applaus voor scheidsrechter Billal Nouamani en zijn assistenten langs de lijn. Zij kregen bovendien ieder nog een “Echte Baolderse Kook” aangereikt door Baarlo-aanvoerder Roel Bouten. Het arbitrale trio werd het daarna tijdens het sportieve duel nauwelijks lastig gemaakt door beide teams.

20201004_Baarlo-FCV_01.JPG

Na een aftastende beginfase was het eerste opwindende moment er pas een kwartier na de aftrap. Uit een fraai genomen vrije trap van FCV-speler Guus de Groot caramboleerde de bal via onderkant lat en paal weer het veld in en kwam Baarlo met de schrik vrij. Dat was eigenlijk ook het enige echt memorabele feit voor rust, want voor het overige smoorden de pogingen van beide teams nog voordat ze eigenlijk begonnen waren.

In de 2e helft aanvankelijk eenzelfde beeld. Pas in het laatste kwart van de wedstrijd was er bij vlagen iets te beleven. In de 70e minuut mocht Baarlo zich  andermaal gelukkig prijzen dat  de bal na een venijnig schot van FCV-speler Yusuf Güngör via de vingertoppen van Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg en de paal het doel miste. Voor Baarlo waren er  daarna een tweetal mogelijkheden te noteren, maar niet meer dan dat. Een gevaarlijke kopbal die in het zijnet belandde en een schot van Maikel van Erp, die na goed voorbereidend werk van Tayo Janssen de bal vanuit kansrijke positie snoeihard over het doel joeg.

Het slotakkoord was pal voor tijd weer voor de ploeg uit ‘t Ven. De uit zijn doel komende Baarlose sluitpost Jeffrey Schouenberg werd geklopt door een bekeken lob van een FCV-aanvaller. Die leek het lot voor Baarlo te gaan bezegelen, maar tot grote opluchting van de thuisploeg stuiterde de bal van pal vóór de doellijn rakelings over de doellat. Niet veel later gevolgd door het eindsignaal van de goed leidende Venrayse arbiter Nouamani met een 0-0 stand op het scorebord.

Met deze eindstand mocht Baarlo absoluut het meest tevreden zijn. Voor FCV bleef met het raken van paal en lat het wrange gevoel over dat er meer in had gezeten. A.s. zondag staat voor de roodzwarten het altijd lastige karwei uit bij buur Helden op het programma

Verslag en foto : Len Gielen (VV Baarlo)

Meer foto's van dit en andere duels in de 'Fotomap 2020-2021 Baarlo 1'

Verslag De Limburger: lees verder