'Bitches' MO19-1 bekeren verder

Sportlaan 6
5801AH
VENRAY

De meiden van MO19-1 speelden hun 2de bekerronde tegen SV Venray MO19-1 en bekeren door na een overtuigende overwinning. In de competitie had Baarlo MO19-1 al van Venray MO19-1 gewonnen en volgende week mogen ze nog een keer tegen elkaar in de terugronde van de competitie. De meiden van Baarlo speelden een sterke wedstrijd en de 0-5 was een goeie afspiegeling van de krachtsverhouding.

Omdat het elftal nog met blessures te kampen heeft van Lieke en Sterre, Puck een zaterdag afwezig was en op het laatste moment Shalysa af moest haken wegens ziekte, waren de zusjes IJzermans opgetrommeld. Zowel Dyonne als Kyara, beide spelend in dames 2, mogen nog uitkomen voor MO19-1. Vooraf aan de wedstrijd werd er door de leiding gehamerd op het zelfvertrouwen en het terugwinnen van plezier in de wedstrijd. Buiten het veld zit het wel goed met het plezier in het team, maar het vertrouwen in eigen kunnen en het spelplezier onderling leek de afgelopen weken een beetje verdwenen in het veld.

Vanaf de eerste minuut trok Baarlo MO19-1 de wedstrijd naar zich toe. Geconcentreerd en met verzorgd voetbal dicteerden de meiden uit Baarlo de wedstrijd. Al in de 6e minuut tekende Maud Linders voor de openingstreffer met een mooi schot vanaf rand 16 meter. Baarlo bleef de aanval zoeken en creëerde ook een aantal kansen. Het visier stond niet altijd goed en het lastig bespeelbare veld speelde ook een rol. De 0-1 voorsprong bleef dan ook staan na 45 minuten.

Na rust besliste Baarlo MO19-1 binnen 5 minuten de wedstrijd. In de 47ste scoorde benjamin Jaël via een geplaatst schot vanaf een meter of 18 na een afgeslagen corner, 0-2. Nog geen 3 minuten later maakte Meggie aan alle illussies van Venray op een positief resultaat een einde na een individuele actie, 0-3. Het was dezelfde Meggi die in de 64ste minuut wederom na een individuele actie voor de 0-4 zorgde. Een kwartier voor tijd mocht Danique weer minuten maken na een enkelblessure. Baarlo bleef de aanval zoeken om de voorsprong nog verder uit te bouwen. Venray kreeg ook nog een grote kans, maar Kim bleef rustig in de 1-tegen-1 situatie en wist het doel schoon te houden vandaag. Selma werd in de laatste minuut nog een doelpunt gegund toen Fleur haar vrij voor de keeper zette, 0-5. Een goeie overwinning van de meiden van Baarlo M019-1 waarbij het vertrouwen weer terug moet zijn voor de laatste 2 competitiewedstrijden.

Komende zaterdag mogen de meiden van Baarlo weer afreizen naar Venray en de week later staat al de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma. Het nadeel van een kleine competie omdat er niet zo heel veel MO19 teams in regio Zuid 2 zijn die 1e klasse willen voetballen. Helaas heeft men in Den Haag weer besloten dat er geen publiek bij de wedstrijd aanwezig mag zijn. Laten we maar niet gaan discussiëren wat hier het nut van is, Baarlo speelt uit dus de ouders die rijden mogen wel gewoon mee. Allemaal een beetje onwerkelijk en de vraag is of we er ooit nog vanaf komen. In ieder geval moeten de meiden van MO19-1 vertrouwen hebben gekregen na de wedstrijd van vandaag en met eenzelfde instelling en inzet moet een goed resultaat komende zaterdag weer tot de mogelijkheden behoren. We gaan het zien.

Oh ja, voor een verklaring van de titel van dit verslag mogen jullie de meiden van MO19-1 zelf wel even vragen waar die vandaan komt :-).