Gelijkspel tussen Baarlo en Hegelsom in lichtwedstrijd

9 september 2021 20:00

Nico Slavenburg (Lomm)

Onbekend

Baarlo en Hegelsom hebben elkaar in evenwicht gehouden in een ter elfder ure ingelast oefenduel. Gelet op het wedstrijdbeeld konden beide ploegen met het uiteindelijke 1-1 gelijkspel qua uitslag leven.

Hegelsom heeft net als Baarlo in de afgelopen tijd een kwaliteitsimpuls ondergaan door de komst van enkele goede spelers uit de regio. De ploeg van voormalig Baarlo-trainer Ron Spruit behoort volgens ingewijden daarmee tot de titelkandidaten in de 4e klasse waarin ook Panningen, komend bekertegenstander van Baarlo is ingedeeld. Derhalve een prima sparringpartner voor de roodzwarten, maar omgekeerd ook voor Hegelsom. Wat Baarlo betreft heeft trainer Tim Nabben het duel - al dan niet gedwongen door absentie van enkele spelers - vooral ook benut om te experimenteren met een aantal jeugdige krachten.

De roodzwarten hadden gedurende het sportieve duel een licht optisch veldoverwicht, maar Hegelsom was op de counter minstens zo dreigend. In de eerste helft werd er door beide ploegen veel arbeid verricht, maar de aanvalspogingen strandden over het algemeen voortijdig. Beide defensies hielden de gelederen goed gesloten. De kansen waren dan ook op enkele vingers te tellen en leidden ook niet tot succes.

In de 2e helft was er wat meer te beleven. Al heel snel kwam Baarlo tot scoren dankzij twee invallers. Uit een hoekschop genomen door Dennis van de Vinne kopte Michiel Hanssen, net als Dennis voor rust bankzitter, de bal ter hoogte van de eerste paal diagonaal binnen: 1-1.Lang kon Baarlo niet genieten van deze voorsprong. Rond het uur spelen werd een te zachte terugspeelbal van Roel Bouten de ploeg fataal. Hegelsom profiteerde maximaal: 1-1.

In de slotfase waren beide ploegen nog dichtbij een overwinning. Hegelsom trof nog de paal en een doelpunt van Baarlo werd op advies van de Hegelsomse grensrechter door arbiter Nico Slavenburg uit Lomm - afgelopen zondag ook de leidsman in het bekerduel tussen Baarlo en VVV'03 - afgekeurd wegens buitenspel. Het bleef bij een gelijkspel in een voor beide ploegen nuttig oefenduel.

Verslag: LenG

Meer foto's van dit en meer duels op de teamsite van Baarlo 1 in menu "Fotogalerij"