Veteranen vergeten de verdiende gelijkmaker te scoren

SV Blerick Veteranen

Baarlo veteranen

... (solo)
Koen Holten (afstandschot)
Assist: Art Peeters
... (kopbal)

9 april 2022 17:00

Sportpark 't Saorbrook
Baasdonkweg 25
5928NR
VENLO

Zaterdag 9 april, de dag dat de uitwedstrijd tegen Blerick op het programma stond. Er stond weer een flinke bries waar we slechte ervaringen mee hebben. Gelukkig viel het in de wedstrijd wel mee.

Stipt vijf uur de aftrap met beide teams die de kat uit de boom keken en afwachtten wat de tegenstander ging doen. Doch de eerste tegenslag was al vrij snel een feit, want na 10 minuten was het klaar voor Jerry en nog 5 minuten later viel Roel uit met een flinke blessure. Deze tegenslagen waren nog niet verwerkt of het volgende misverstand viel ons ten deel waar de spits van SVB handig gebruik van maakte en niet faalde 1 op 1 tegen René, 1-0.

Er werd niet slecht gevoetbald maat tot echte kansen kwam het nog niet. De tweede helft werd weer goed ingezet met na 7 minuten een schot van Marco dat net over de kruising ging. Na 10 minuten had Baarlo een corner te nemen die Edwin lekker in de "pot" gooide waarop de keeper die uitkwam om de bal weg te boksen. Deze kwam bij Koen terecht die een 1-2 combinatie opzette met Art, en met een fraaie boogbal van ongeveer 20 meter de bal in de kruising deed verdwijnen, 1-1.

Na 15 minuten in de tweede helft kreeg SVB een omstreden vrije trap op 20 meter. Maar in plaats van een direct schot kwam een boogbal op wederom de spits, die op "gewiekste"manier werd binnen gekopt.

Baarlo bleef aanvallen, in de 21e minuut kwam er een splijtende pass van Marco op Noud, maar de wind speelde toch weer parten in deze situatie want Noud kon daardoor net niet bij de bal. Kleine kansjes stapelden zich op maar de gelijkmaker wilde niet vallen.

Ondanks het verlies toch een goede wedstrijd tegen een sterke tegenstander.

Verslag met dank aan onze verslaggever Leo.

Aanstaande zaterdag de thuiswedstrijd tegen de mannen van '03 oet Venlo. Aftrap 17.00u.