Sterk Venlosche Boys een maatje te groot voor Baarlo-veteranen

n.b (schot)
Art Peeters (penalty)

2 oktober 2021 17:00

Leo de Bock (clubarbiter)

Week van de scheidsrechter
Ook dit jaar werd het arbitrale trio vanwege de "Week van de Scheidsrechter" door VV Baarlo in het zonnetje gezet. Zij kregen bij opkomst op het veld  allereerst een erehaag én het applaus van  beide ploegen. Vervolgens als concrete blijk van waardering ieder de welbekende" Boalderse Kook", overhandigd door Baarlo-aanvoerder Art Peeters.

Openingstreffer
Daarna kon de wedstrijd beginnen. Al na 3 min. spelen moest René van Dijk vol aan de bak met een goeie redding. Weer eventjes later een afstandsschot van de Venlose gasten zonder succes.  In de 12 min. pas de eerste aanval van Baarlo over links via Art Peeters en Jerry de Reus. In de 21 min. kregen de Boys na een "Schwalbe" een vrije trap die door René goed gepareerd werd. Enkele minuten later leverde een hoekschop genomen door Edwin Peeters zowaar een Baarlose doelpoging op. De kopbal van Jerry de Reus leverde echter geen treffer op. Pal voor rust viel de onvermijdelijke en zeker niet onverdiende openingstreffer juist aan de overkant. Het aan de bal sterke Venlosche Boys sloeg genadeloos toe middels een mooie aanval dwars door het Baarlose centrum:. 0-1, tevens ruststand.

Gemiste penalty

En na de thee nog nauwelijks uit de kleedkamers sloegen de Boys opnieuw toe. Matig verdedigingswerk in de Baarlo-defensie ging hieraan vooraf. Een vanaf de linkerkant door het midden gespeelde bal die ook nog snelheid miste werd het thuisteam fataal: 0-2. Enkele minuten later kreeg Baarlo de mogelijkheid op de aansluitingstreffer uit een penalty. De voor het overige prima spelende Jules Dorssers miste helaas vanaf de stip. Venlosche Boys ontsnapte en breidde de voorsprong met goed combinatievoetbal vervolgens zelfs uit naar 0-3 . En nadat een afstandsschot van Bram Ebus voor Baarlo ook geen treffer opleverde, werd het tot overmaat van ramp van de roodzwarten ook nog 0-4 en lag een fikse afstraffing ‘om de hoek’.

100e doelpunt 'De Gatenman'

Deze mokerslag ten spijt veerde de ploeg toch nog even op. Eerst was het "De Gatenman" Leon van Aarssen die met een subtiel lobje de keeper van de Boys het nakijken gaf: 1-4. Een mijlpaal (!), want het betekende zijn 100e doelpunt voor de Baarlo-veteranen. In de slotfase brak Art Peeters nog een keer door de Boys-defensie en werd binnen de 16-meter aangetikt. Waardoor de bal wederom op de stip ging. De penalty werd door het ‘slachtoffer’ zelf omgezet in een treffer: 2-4 . Wat de stand toch weer een ander aanzien gaf. Fred Ottenheym had met een goede kopkans op een voorzet van Art Peeters zelfs nog een 3e Baarlose treffer kunnen aantekenen. Zover kwam het niet  Zelfs moest Baarlo-doelman René van Dijk pal voor het laatste fluitsignaal van de prima leidende Leo de Bock nog een keer aan de bak om het verlies “behapbaar” te houden.

Al met al een verdiende overwinning van Venlosche Boys die met veel oud-selectiespelers in hun gelederen speelden, wat af te zien was aan hun spel.

Marco, Jules, Rob en Leon bedankt voor jullie inzet.  Zaterdag voetballen we in Tegelen bij TSC’04 . Aanvang wedstrijd 16.00 uur. Vertrek bij Café Centraal om 15.00uur.

Verslag: Ralf v/d Rakt