Ongelukkige middag in Belfeld voor Baarlo-veteranen

Sportlaan 9
5951NJ
BELFELD

Een lekker herfstzonnetje scheen over het Belfeldia-complex, waar we te gast waren op zaterdagnamiddag 25 september. Blijkbaar werd er iets teveel en te lang van het zonnige weertje genoten, want na 2 minuten ging het al mis. Een foutje in de verdediging waar Belfeldia prompt van profiteerde:1-0.

En de thuisclub bleef hierna domineren. Baarlo kreeg geen vat op de tegenstander en 5 minuten later al weer lag de bal opnieuw in het Baarlose netje: 2-0. Tot overmaat van ramp vielen ook nog Erik Theunissen en Björn Bruijnen uit met waarschijnlijk langdurige blessures. Belfeldia maakte dankbaar gebruik van de chaos in de Baarlo-gelederen en met een harde knal van 16 meter lag de bal voor de 3e keer achter de kansloze René van Dijk: 3-0. Nog geen kwartier gespeeld  en de roodzwarten liepen al zwaar achter de feiten aan.  Een 'understatement', want in feite zat het duel daarmee in feite al in de knip voor de thuisclub.

Pas na 15 min. tekende Baarlo voor het eerste wapenfeit. Een mooie pass van Wout Sanders op Art Peeters ,maar de keeper was net een fractie eerder bij de bal dan Art. Baarlo kreeg langzaam maar zeker wat meer grip op de wedstrijd maar wist toch niet te verhinderen dat Belfeldia nog voor het rustsignaal met een mooie lobbal de 4-0 op het scorebord zette.

Geen reden voor Baarlo om bij de pakken neer te zitten. De intenties om er tenminste nog iets van te maken waren er zeker. De ploeg kwam dan ook goed uit de kleedkamer met direct twee goede kansen van Art Peeters. De eerste ging rakelings over en de tweede was een geplaatste kopbal die helaas op de paal belandde. In de 50e min. een lekkere knal van Bram Ebus die de keeper er ditmaal goed uithaalde.Weer jammer, het zat ook niet mee deze middag.  Al met al een goede tweede helft waar we bijna niks meer weggaven. Helaas was er ook nog een eerste helft die desastreus was voor het eindresultaat: 4-0 verlies.

Volgende week nieuwe ronde en dus weer nieuwe kansen en gaan we er weer voor!

Verslag:  Leo de Bock (Veteranenleider).