Eerste seizoenswinst van Baarlo-veteranen een feit

Grashoek Veteranen

Baarlo veteranen

n.b. (kopbal)

11 september 2021 17:00

Clubarbiter

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

Met 3 trouwe supporters, 1 interim coach en 2 gastspelers was het in Grashoek goed toeven onder een nazomers ☀️netje. Met maar 1 balcontact voor Noud Fleuren moest Roel Grootjans meteen de spitspositie overnemen. De eerste kans was voor de gastheren, die ging gelukkig een meter naast. Een aantal minuten later een assist van Art Peeters op Mark Verheul die keurig het netje vond en de score opende: 0-1.

In de 19de min ging dit op herhaling en was het voor Baarlo weer raak. Wederom een mooie actie van Art die opnieuw op kundige wijze door Mark in het doel werd gewerkt: 0-2. We lieten de bal goed rondgaan wat in de 23ste min resulteerde in een fraaie lob van gastspeler Leon Peeters. Over de keeper op de lat en Mark Verheul die in de rebound helaas voor hem en ons een ‘echte hattrick’ liet liggen

We bleven goed spelen en Grashoek kon alleen maar achter de bal aan hollen. Na 28 minuten was het weer bingo. Ditmaal een uitbraak over links via Leon Peeters die over 3 schijven vaaf de backpositie de bal verlegde naar Koen Holten. Diens voorzet werd subliem door Edwin Peeters afgewerkt: 0-3.  De gedachte vatte snel vlam dat dit wel eens een leuk middagje kon worden.

2e helft
Na de verplichte pauze werd de 2e helft qua spel hervat zoals de eerste werd beëindigd. Nauwelijks begonnen of het was Art die doorging en in de 16 onreglementair werd gestopt met een ‘pingel’ als uitkomst. Mark Verheul eiste de bal op wat helaas niet in een doelpunt resulteerde. Zelfs na een rebound niet. In de 40ste min was het Jerry de Reus die met een afstandsschot de doelman van Grashoek onder vuur nam.  Die wist echter redding te brengen voor de thuisclub door de bal met de vingertoppen net over de lat te werken. 3 min later was het Grashoek dat er  goed uitkwam en een corner aan de aanval overhield, afgerond met een rake kopbal: 1-3. Wat later de enige en dus eretreffer bleek te zijn voor de thuisclub.

Fabelachtige reddingen
In de 48ste minuut werd Roel Grootjans vrij voor de 16 aangespeeld door Leon Peeters/Koen Holten, maar ook het snoeiharde schot van Roel werd door de goalie gekeerd. Hij hield er buikpijn aan over zo kiezelhard was het schot. Inmiddels was het lekkere ☀️netje verdwenen en liet de regen zich gelden. Grashoek had weinig tot geen kansen. In de 51ste min wist Leon Peeters ditmaal Koen Holten vrij te spelen, die vanaf 10 meter met zijn doelpoging ook de doelman vond. Rond het uur spelen leek Leon zelf de doelman te verschalken vanaf 20 mtr., maar deze wist het getoucheerde schot toch nog ternauwernood te keren.

De regen viel er inmiddels met bakken uit. Dat weerhield Baarlo niet om in de slotfase toch nog tot enkele goede acties te komen. Zoals een prima aanval over rechts met een schot van Koen Holten  als afsluiting, dat  opnieuw door de doelman werd gepareerd. Een geplaatst schot van Art Peeters dat net naast de kruising vloog en tenslotte ook nog een schot van Roel v.d. Goor dat kracht miste en wederom een prooi werd voor de doelman, die een glansrol vervulde in de Grashoekse gelederen. Een doelpuntje meer zat er door diens fabelachtige reddingen zodoende niet meer in.

Het bleef bij een 1-3 zege voor Baarlo, waarmee een leuke en sportieve krachtmeting werd afgesloten met onbetwist als "man of the match”:   “Neuer oet Graashook”.

Dank verder weer aan supporters en gastspelers!

Verslag: Léon van Aarssen.