Zwakke eerste helft oorzaak nederlaag Baarlo-veteranen bij SVEB

5871CM
BROEKHUIZENVORST
tel. 077-4632055

Het seizoen 2021/2022 is nu ook officieel begonnen voor de Baarlo-veteranen met een uitwedstrijd in Broekhuizenvorst. De eerste tegenstander was aldaar SVEB, waartegen we begonnen met een (nog) wat magere spelersbezetting.

Nou ja begonnen? Nog praktisch geen bal geraakt en na 45 seconden was het al 'bingo' voor de thuisclub: 1-0. In de 9e min. leidde balverlies van Baarlo tot weer een goede kans voor SVEB. Maar de bal werd nu rakelings langs de paal in het zijnet geschoten. Maar in de 14e min. was het toch opnieuw raak voor SVEB. Een lange bal waar René van Dijk net te laat uit zijn doel kwam en een simpele schuiver een 2-0 voorsprong betekende voor de gastheren

Baarlo kreeg maar geen grip op de wedstrijd en na 24 minuten was er een gevaarlijk afstandschot waar René nog net de vingertoppen tegenaan kon zetten waardoor de bal nog via de paal langs het doel ging. Goeje save René!!!

Uitstel van executie, want 5 min.voor rust werd het balletje lekker rond gespeeld en werd er vervolgens makkelijk de 3-0 aangetekend. Het kon nog erger want net voor rust was er een misverstand met de buitenspelregel in de Baarlose verdediging en wist SVEB de ruststand nog naar 4-0 tillen.

De 2e helft nam SVEB iets gas terug en stond Baarlo ook wat beter, waardoor de roodzwarten wat meer tegenstand konden bieden. Na de ingelaste drinkpauze halverwege de 2e helft was het Noud Fleuren die de bal wist te  onderscheppen en de bal fraai in het netje schoot: 4-1.  Een paar min.later kreeg Roel Grootjans een goede kans, maar schoot de bal net voorlangs.Verder was het vooral Noud die zich kleine kansjes creëerde maar het net niet meer wist te vinden.

Uiteindelijk de 2e helft naar ons toegetrokken.  Goed voor het moraal en voor de spieren.

In ieder geval na lange tijd weer eens lekker bezig geweest mannen! 💪🏼⚽🍺

Verslag: Leo de Bock (leider)