Baarlo te sterk voor hekkensluiter Haelen

Baarlo 1 (zon)

Haelen 1

24 oktober 2021 14:30

G.E.G. Rongen

Sportpark De Meeren
de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

In de eerste helft waren de meeste en beste doelkansen voor Baarlo, maar was de oogst met slechts één treffer bij de rust aan de te magere kant. Haelen bleef zodoende lang in de wedstrijd, maar moest uiteindelijk toch het hoofd buigen. Ondanks een rommelige 2e helft wist Baarlo toen toch het verschil alsnog te maken.

Geheel volgens de verwachtingen nam Baarlo weer vanaf de aftrap het initiatief in de wedstrijd in eigen handen. Binnen een half uur leidde dit tot een 5-tal kansen om de score te openen. De eerste mogelijkheid was voor Sander Gulev, maar zijn schot ging voorlangs. Daarna waren er doelkansen voor Michiel Hanssen  (tot 2x toe), Dennis van de Vinne en Frank Peeters. Maar mede dankzij enkele goede reddingen van Haelen-doelman Stan Achten bleef de verdiende openingstreffer vooralsnog uit. De gasten uit Haelen, verbaal gedurende het gehele duel in negatieve zin té aanwezig in en langs het veld, wisten hier op de counter slechts enkele speldenprikken tegenover te stellen, die eveneens zonder resultaat bleven.

Openingstreffer

De openingstreffer viel voor Baarlo  uiteindelijk pas een 10-tal minuten voor rust. Een prima opgezette aanval via Laurents van den Ham die vanaf de rechterflank perfect de door het centrum inlopende Michel Hanssen bediende. Die liet op zijn beurt de Haelen-doelman ditmaal wel met een geplaatst schot kansloos: 1-0. Het bleef ondanks nog een goede kans voor Sander Gulev pal voor rust met opnieuw een knappe redding van Haelen-doelman Stan Achten bij die - slechts - ene treffer in de eerste helft. Waarmee de spanning mee de kleedkamer in ging.

Rommelig

In de 2e helft werd het spel rommeliger met veel onnauwkeurige passes en onnodig balverlies aan Baarlo-zijde. Gelukkig was er defensief wel de noodzakelijke controle op de wedstrijd, waardoor Haelen hiervan niet wist te profiteren. Het surplus aan aanvallende kwaliteit maakte uiteindelijk in het laatste halfuur dan ook het verschil in de wedstrijd. Met Arman Melkonjan en Laurents van den Ham als hoofdrolspelers die de Haelen-defensie uiteindelijk op de knieën dwongen. Allereerst was het Laurents van de Ham die na goed doorzetten met zijn 2e assist in de wedstrijd Arman Melkonjan in staat stelde te scoren: 2-0. In de slotminuut was de volgorde andersom en was het Laurents van den Ham die op aangeven van Arman Melkonjan de wedstrijd definitief in het slot gooide: 3-0.

Dankzij deze zege blijft Baarlo in het spoor van de koplopers MVC’19 en Sportclub Irene .Om dit zo te houden is a.s. zondag ook een resultaat wenselijk in het altijd lastige uitduel bij SV Blerick. Hopelijk te realiseren met de nodige steun van de Baarlo-aanhang langs de lijn.

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1. .