Teleurstellend gelijkspel van Baarlo in thuisduel tegen Merefeldia

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

In een qua niveau heel matig duel hebben Baarlo en laagvlieger Merefeldia de punten gedeeld. De enige echte hoogtepunten in de wedstrijd waren de twee doelpunten in de eerste helft die uiteindelijk de eindstand bepaalden. Beide vanuit hoekschoppen in een tijdsbestek van nog geen twee minuten.

Baarlo moest het in dit duel doen zonder enkele basisspelers, waaronder de dit weekeinde verhinderde Michiel Hanssen. Dat noopte trainer Tim Nabben tot enkele aanpassingen in zijn basisopstelling. Wat echter geen excuus mag zijn voor het matige niveau wat er gedurende het hele duel getoond werd. Hard gewerkt werd er wel door beide ploegen, maar dat werk vertaalde zich niet in gestroomlijnde aanvallen en laat staan kansen. Het gevolg van slordig (combinatie)spel, mislukte passes en dito veel balverlies aan Baarlose zijde. Waar Baarlo nog probeerde op te bouwen, maakten de gasten vooral gebruik van de lange, hoge bal richting hun aanvallers. Ook dat spel strandde echter meestal snel en zonder opwindende momenten voor het doel.

Aan Baarlo-zijde was in het eerste kwart alleen maar een afstandsschot van Frank Peeters te noteren, dat via de kluts het Merefeldia-doel maar net miste. Beide defensies kwamen voor de rest nauwelijks in de problemen. Het was dan ook geen wonder dat de doelpunten uit standaardsituaties moesten komen. Het waren de gasten die even na het half uur spelen verrassend op voorsprong kwamen. Uit een hoekschop was het Merefeldia-speler Bart Boonen die de bal van dichtbij met het hoofd wist binnen te frommelen: 0-1. Baarlo had gelukkig snel een antwoord klaar, want nog geen twee minuten later was er al weer evenwicht in de stand. Ook weer uit een hoekschop genomen door Dennis van de Vinne. Daaruit belandde de bal in 2e instantie bij Frank Peeters. Vanaf de rand van het 16-meter gebied liet hij met een strak en gericht schot, door een woud van spelers, de nog jeugdige Merefeldia-doelman Pim Feijen kansloos: 1-1.

Wie hoopte dat hiermee het spelbeeld zou keren, kwam bedrogen uit. Daar kwam voor de rest van de wedstrijd geen verandering meer in. Ook na de theepauze niet. Merefeldia kwam niet verder dan wat dreiging voor het doel. En voor Baarlo waren er na rust ook slechts twee hoogtepuntjes te noteren. Te weten een gevaarlijk schot van Laurents van den Ham vanuit kansrijke positie dat rakelings naast de paal ging  én een fraaie vrije trap van Maikel van Erp. Diens inzet leek Baarlo tien minuten voor tijd alsnog de zege op te leveren, maar met een spectaculaire safe tikte Merefeldia-doelman Pim Feijen de bal uit de kruising van het doel. Daarmee zijn ploeg een punt bezorgend, waar de gasten uit Nederweert duidelijk het meest tevreden mee waren. Voor Baarlo voelde het – logische – gelijkspel door het twee puntenverlies echter meer aan als een nederlaag.

Het gat ten opzichte van de nog ongeslagen koploper MVC’19 bedraagt daarmee nu reeds 9 punten, zij het dat Baarlo één duel minder heeft gespeeld. Komend bekerweekend is Baarlo vrijaf, daarna volgt dinsdag 16 november, aanvang 20.00 uur, dat achterstallige duel tegen SV Blerick dat gewonnen moet worden om op het vinkentouw te blijven. Dat is echter geen sinecure.

Verslag: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1. .