Relatief eenvoudige zege van Baarlo op Liessel

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Vanaf de aftrap tot en met het laatste fluitsignaal van de uitstekende leidende arbiter Koen Lenssen uit Holthees dicteerde een oppermachtig Baarlo het spel in het thuisduel tegen Liessel. De Brabanders hadden weinig in te brengen en mochten achteraf de handjes dichtknijpen met “maar” een 3-0 nederlaag.

Bij de eerste de beste aanval toonde Baarlo al zijn intenties in dit duel. Nog geen minuut gespeeld of Dennis van de Vinne had de openingstreffer voor Baarlo voor het inschieten. In stelling gebracht door Michiel Hanssen vond hij echter bij zijn inzet de Liessel-doelman op zijn pad. Vervolgens waren Michiel Hanssen, Sander Gulev en wederom Dennis van de Vinne dicht bij een treffer, maar hadden het vizier onvoldoende op scherp staan.

Openingstreffer
De openingstreffer voor Baarlo kon echter niet uitblijven en bleef dat ook niet. In de 28e minuut was het Laurents van den Ham die Baarlo met een gericht schot vanaf de 16 meter lijn op een dik verdiende voorsprong zette: 1-0. Pas in de slotfase van de eerste helft wist Liessel tot een eerste serieuze doelkans te komen. Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg tot dan toe nog niet getest, voorkwam een onaangename verrassing. Het bleef bij een gezien het wedstrijdverloop te magere 1-0 voorsprong van Baarlo tot aan de rust.

Gouden wissel
In de 2e helft eenzelfde spelbeeld. Baarlo bleef de dominerende ploeg. Toch duurde het nog even alvorens het overwicht werd uitgedrukt in de stand. Daar was rond een uur spelen een ‘gouden wissel’ van Baarlo-trainer Tim Nabben voor nodig. Het was namelijk invaller Robin Steeghs die koud in het veld met een dwarrelend afstandsschot de Liessel-doelman wist te verrassen: 2-0. En amper vijf minuten later ging de wedstrijd definitief in het slot. Opnieuw een afstandsschot, maar nu van de voet van Sander Gulev: 3-0.

Daarna liet Baarlo nog diverse mogelijkheden op een hogere score liggen. Pas een tiental minuten voor tijd wisten de Brabantse gasten een tegenaanval met enig perspectief hier tegenover te zetten, maar stuitten daarbij op Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg die zijn doel schoon hield deze middag. Een eretreffer zat er helaas niet in voor de Brabantse gasten. Waarna de wedstrijd zonder verdere oplevingen naar het einde kabbelde.

Dankzij deze zege steeg Baarlo naar een 3e plek op de ranglijst, pal achter MVC’19 dat komende zaterdag om 19.00 uur in Maasbree de volgende tegenstander van de roodzwarten is. Niet alleen vanuit de historie dé derby, maar ook nog eens een absolute kraker al vroeg in het seizoen dus.

Verslag en foto’s: LenG

Meer foto's van dit en andere duels in de fotogalerij van Baarlo 1. .

Artikel Dagblad De Limburger d.d. 11-10-2021: Peeters en Hanssen terug op het oude nest.