JO15-2 verliest in slotminuten

5821BL
VIERLINGSBEEK
tel. 0478-631927

Op deze zonnige zaterdag moest Baarlo JO15-2 helemaal naar Vierlingsbeek voor de tweede competitiewedstrijd tegen Volharding/Sambeek.
De wedstrijd werd gespeeld op het hoofdveld, kunstgras en dat waren onze jongens niet gewend. De Vierlingsbeekse gastheren namen het initiatief en scoorden na 13 minuten de 1-0.

Na de treffer nam Baarlo het iniatief over, men was feller in de duels en ook voetballend kreeg Baarlo een overwicht. Volharding probeerde met overtredingen het spel van Baarlo te verstoren maar in de 19de minuut werd hun dat fataal toen na een prachtige vrije trap van Gijs Kluthausen bij de tweede paal Bryan opdook om uit het niets de gelijkmaker te scoren.
Baarlo ging door en Ivan bracht Teun in stelling die in de 26ste minuut vanaf de rand strafschopgebied de bal hoog in het doel schoot 1-2.
Tot de rust bleef Baarlo domineren, maar dat leidde niet tot doelpunten.

Na de rust werd het spel van beide kanten erg rommelig, met veel inzet maar slecht voetbal en veel overtredingen van de thuisploeg. Baarlo kreeg via Bryan nog een grote kans om de wedstrijd te beslissen, maar helaas was zijn schot voor open doel veel te slap.

Tegen het einde van de wedstrijd kwam Baarlo steeds meer onder druk te staan, Baarlo kwam er voetballend niet meer onderuit en Volharding/Sambeek kreeg via zijn spits een grote kans op de gelijkmaker maar ook die ging verloren.
Bjorn probeerde het tij nog te keren door 5 minuten voor tijd 4 wissels toe te passen, maar dat hielp niet. Een minuut voor het einde viel een klutsbal toevallig voor de voeten van de Vierlngsbeekse linksbuiten, die met een geplaatst schot de gelijkmaker scoorde.
Een enorme schok voor de Baarlose ploeg die de overwinning al veilig dacht te hebben.

Tot overmaat van ramp liet de Vierlingsbeekse scheidsrechter, om onduidelijke redenen, nog heel lang doorspelen. In het spannende duel liet hij nog 4 minuten extra doorspelen en precies in die 4de minuut van de blessuretijd scoorde de thuisploeg met een afstandsschot nog de 3-2.
De scheidsrechter liet niet eens meer aftrappen, de 3 punten bleven geheel onterecht in Vierlingsbeek. Maar ook dat is voetbal, je krijgt niet altijd wat je verdient.

Verslag: Perry Peeters