Moeizame overwinning MO19-1

Waterval 9
5427HL
BOEKEL

De meiden van MO19-1 hebben afgelopen zaterdag op moeizame wijze hun 2de competitiewedstrijd van het seizoen gewonnen. Daar waar het in de 1e beker- en 1e competitiewedstrijd allemaal vrij makkelijk ging, was daar afgelopen zaterdag geen sprake van. Vooral in de 1e helft speelden de meiden ver onder hun eigen kunnen. Was het onderschatting? Daar leek het wel op want hoe de ploeg van start ging was toch wel heel bedenkelijk. Uiteindelijk bleef het zonder gevolgen en werd een uiteindelijk verdiende overwinning meegenomen naar Baarlo. Maar dit was wel even een wak-up call dat het niet elke wedstrijd zo makkelijk gaat als de 2 weken ervoor.

Vanaf de 1e minuut was het Boekel-Sport dat met veel meer inzet speelde dan Baarlo en hierdoor gelijk een aantal kansjes creëerde. En als de kansen niet zelf gecreëerd werden, dan hielp Baarlo wel een handje. Het kon dan ook niet uitblijven dat Boekel-Sport op voorsprong zou komen en dat gebeurde ook in de 6e minuut, 1-0. Even leek het dat de meiden uit Baarlo wakker schrokken, binnen een minuuut werd de gelijkmaker al genoteerd door Fleur, 1-1. Maar Baarlo bleef fout op fout maken en nog steeds niet heel erg geconcretreerd spelen. Dat leverde kansen op voor beide teams, want voetballend was Baarlo wel beter maar de meiden uit Boekel bleven met lange ballen zeer gevaarlijk, geholpen door het slordige spel van Baarlo. Toch kwam Baarlo op voorsprong via een mooie individuele actie van Maud H, 1-2. Die voorsprong bleef op het scorebord staan tot aan de rust, al had het net zo goed 4-4 kunnen zijn na 45 minuten. Maar goed, 1-2 voor in een zeer matige 1e helft geeft toch hoop op een goede afloop.

De trainers waren niet te spreken over de prestatie in de 1e helft maar lieten hun opmerkingen in de rust achterwege. Wel werden er een paar wijzigingen in de opstelling gemaakt en mochten de meiden zichzelf oppeppen voor een betere 2de helft. En die kwam er dan ook, eindelijk liet Baarlo MO19-1 weer zien over een geweldig elftal te beschikken. Met verzorgd voetbal werd de ene na de andere kans gecreëerd en stond het ook verdedigend een stuk beter dan in de 1e helft. De meiden uit Boekel leken langzaam aan ook wat vermoeid te worden. Nadat Meggie in de 50ste minuut de 1-3 noteerde leek er eigenlijk geen vuiltje meer aan de lucht. Baarlo verzuimde echter de score te vergroten en de trainers werden een beetje nerveus en waren bang dat dit de ploeg nog wel eens duur zou komen te staan.

Een paar minuten voor tijd kwam daar dan plots de aansluitingsterffer. Vanuit een bijna onmogelijk hoek schoot een speelster van Boekel-Sport de bal van bijna op de achterlijn diaginaal in de kruising. Een prachtig doelpunt dat in aanmerking zou komen voor doelpunt van de week. Baarlo schrok en raakte een beetje in paniek. Boekel herpakte zich en zocht nog een keer de aanval. Dat leverde uiteindelijk een aantal corners op die voor veel gevaar zorgde. Maar de Baarlose meiden hielden stand. Toen de scheids na 5 minuten blessuretijd een einde maakte aan de wedstrijd klonk er dan ook bij veel meiden een gil van opluchting. De 3 punten gingen mee naar Baarlo.

Een slechte 1e helft en een redelijke 2de helft. Voldoende stof tot nadenken, voor zowel staf als speelsters. Komende zaterdag staat de wedstrijd tegen Venray MO19-1 op het programma. Die wonnen hun 1e wedstrijd met 7-0 tegen Volkel, dat echter de meest zwakke tegenstander uit de competitie lijkt aangezien die hun 2de wedstrijd met 8-0 verloren tegen Achates. Venray lijkt dus op papier een tegenstander waar de meiden van Baarlo zich aan kunnen meten. De winnaar van het duel wordt gelijk de grootste kampioenskandidaat, dat is nu al zichtbaar in deze competitie met 5 teams. Voor Baarlo de taak om te starten zoals de 2de helft tegen Boekel. We gaan ervan uit dat de meiden op en top gemotiveerd zijn om een goed resultaat neer te zetten. De wedstrijd start om 14.30 uur op sportpark De Meeren. Kom de meiden aanmoedigen, want bij een overwinning worden hele goede zaken gedaan.